Annonce
Ugeavisen Aabenraa

Nye digitale infoskærme på vej i to byer

En af informationstavlerne står på Hærvejen i Rødekro. Arkivfoto: Claus Thorsted
Kommunens nuværende fem digitale informationstavler skal suppleres af to nye i henholdsvis Kliplev og Løjt. Hvis der bliver penge til det, skal der også opstilles en ved Arena Aabenraa.
Annonce

Aabenraa: Kommunens fem elektroniske informationstavler får snart følgeskab af to nye - måske endda tre.

Ved seneste møde i kultur- og fritidsudvalget har politikerne så peget på, hvor de skal stå og reklamere for begivenheder forskellige steder i kommunen.

- Vi har afsat en halv million kroner til nye tavler, og vi har valgt at pege på samme prioritering som vækstudvalget for land og by, siger udvalgsformand Lars Kristensen om sine politikerkolleger, der drøftede sagen i sidste uge.

Således er førsteprioritet en placering i Kliplev, andenprioritet er i Løjt Kirkeby og tredje, hvis der bliver råd til det, er en placering ved Arena Aabenraa.

- Vi håber, de 500.000 kroner er nok til at købe tre, så vi er oppe på i alt otte, siger Lars Kristensen.

For Kliplevs vedkommende vurderes det, at tavlen vil blive vist til mange, der har et ærinde i byen, og der er tale om langsomt kørende trafik, som giver god eksponering. Desuden er der ikke en informationstavle i forvejen. Det samme gør sig gældende for Løjt Kirkebys vedkommende, og ved Arena Aabenraa håber kommunen at ramme de mange, der skal til events i hallen og på Dyrskuepladsen.

Annonce

Det går godt

Foruden etableringsomkostningerne koster tavlerne samlet cirka 230.000 kroner at drive årligt. Udgifterne dækker strøm, hosting, netværk, serviceaftale, forsikring, ekstern aktør og administrationsvederlag. Men kommunen får også penge ind den anden vej. Således forventer man en annonceindtægt på cirka 170.000 kroner for i år.

- Så det går godt, for vi budgetterer egentlig med et underskud på 110.000 kroner om året. Det ser jo ud til at blive mindre, siger Lars Kristensen.

Sidste år reducerede kommunen prisen fra 1700 kroner til 400 kroner om ugen og gjorde det ens for samtlige annoncører, så ingen længere kunne komme op på skærmene gratis.

Den tidligere ordning skabte nemlig utilfredshed, for dem, der forventede at kunne annoncere gratis, og det var en stor opgave for forvaltningen at vurdere, hvem der kunne få eksponering kvit og frit.

- Reduceringen i prisen har virkelig sat skub i, at folk køber annonceplads. Jeg har ikke hørt nogen som helst kritik de sidste mange måneder. Så jeg formoder, folk er tilfreds, siger Lars Kristensen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce