Annonce
Brev fra bladet

Positive vibrationer i klistermærke-kampagne

Illustration: Peter Kjærgaard.
Annonce

DET ER MERE REGLEN END UNDTAGELSEN at juleudsmykningen på Amagerbrogade er et varmt samtaleemne, når vi nærmer os julemåneden.

Traditionen tro må handelsforeningen Ama'rButikkerne konstatere, at hvis der ikke er større vilje blandt de forretningsdrivende til at yde et bidrag til udsmykningen, så lukker og slukker den populære traditionen.

I dét lys må flere tusinde mennesker hvert år kæmpe om enhver kvadratmeter langs Amagerbrogade for at få plads i forreste række til juleoptoget, der er startskuddet til julehandelen - og præcis starter tre minutter efter julebelysningen er tændt.

Men selv om julebelysning- og optog er en festdag for tusindvis af amagerkanere bliver der færre og færre butikker til at betale for gildet.

Harmdirrende læserbreve er gennem årene blevet sendt til Amager Bladet fra folk, der opfordrer til boykot af de forretningsdrivende, der kører på frihjul. Og handelsforeningen har gennem årene forsøgt sig med kampagner for at udstille de butikker, der nyder, mens andre yder.

I dét lys kan det være svært at få økonomien til at hænge sammen.

Hvert år har optog og kæder kostet omkring 400.000 kroner. Det er mange penge, og penge, handelsforeningen hverken har eller har haft.

Derfor må foreningen gå tiggergang hos blandt andre de to lokaludvalg, Amager Øst og Amager Vest, for at få stillet en underskudsgaranti. Og salg af skrabelodder giver også en god skilling til formålet.

I en ny kampagne med det positive budskab 'Vi handler lokalt' forsøger handelsforeningen igen at få kunderne til at handle i medlemsbutikkerne, der blandt andet støtter julebelysningen.

Kampagnens blikfang er et klistemærke, der er placeret i facadevinduerne hos butikkerne.

Der er positive vibrationer i kampagnen, der skal få kunderne til at fravælge butikker, som står uden for fællesskabet.

I dét lys håber Ama'rButikkerne at kampagnen vil tiltrække nye medlemmer, og at julebelysningen om nogle år ikke længere bliver betalt af de få for at glæde de mange, der nyder de lysende guierlander over Amagerbrogade.


Der er positive vibrationer i kampagnen, der skal få kunderne til at fravælge butikker, som står uden for fællesskabet.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
FRITID

Her er datoen for åbning af ny svømmehal

Idræt

Nu kan du nominere Årets Idrætsforening

POLITI

Skuddrama på Belfastvej

Annonce