Annonce
Billund Ugeavis

Billund Lufthavn øger servicen for passagerer med usynlige handicap

Solsikkesnoren er et internationalt symbol, der diskret indikerer, at man har et usynligt handicap. PR-foto: Billund Lufthavn
Borgere med usynlige handicap og skjulte diagnoser kan se frem til en bedre service i Billund Lufthavn.
Annonce

Billund: Fra 1. oktober vil passagerer med usynlige handicap og skjulte diagnoser møde ekstra forståelse og tålmodighed i Billund Lufthavn og i andre samtlige større, danske lufthavne.

Medarbejderne i både Aarhus, Aalborg, Billund, Bornholm, Esbjerg og Midtjyllands lufthavn har over de seneste måneder alle været gennem et undervisningsforløb, der også tidligere har været gennemført i Københavns Lufthavn.

Forløbet gør medarbejderne bedre i stand til at servicere passagerer, der lever med forskellige typer af usynlige handicap og skjulte diagnoser. I undervisningsforløbet er den internationalt anerkendte solsikkesnor blevet introduceret for medarbejderne, og solsikkesnoren lanceres nu samlet på tværs af lufthavnene.

Annonce

Diskret symbol

Solsikkesnoren er et internationalt symbol og sikrer blandt andet, at man som rejsende ikke føler, at man skal forklare sig eller behøver udtrykke, hvis et særligt behov for forståelse, tid eller tålmodighed opstår.

For medarbejderne er snoren et redskab, der sikrer, at man afsætter den nødvendige tid til at give den rette hjælp til dem, der ikke nødvendigvis ser ud til at have et behov.

Ditte Bank Thorsager, Head of Passenger Experience i Billund Lufthavn, byder derfor introduktionen af solsikkesnoren velkommen i danske lufthavne, da det bliver muligt af favne bredere med servicen:

- Snoren er en kæmpe succes i Storbritannien, og det forventer vi også, at den bliver i Billund Lufthavn. Det skal være nemt at bede om hjælp, og det skal være nemt at få hjælpen. Vi sætter service øverst på dagsordenen, men det centrale i at introducere snoren er, at medarbejderne i hele lufthavnen får endnu bedre forudsætninger for at tilbyde præcis den service og hjælp, som passagererne har brug for. På den måde bliver vi en endnu bedre samarbejdspartner i mødet med personer med et usynligt handicap, siger hun ifølge en pressemeddelelse.


Snoren er en kæmpe succes i Storbritannien, og det forventer vi også, at den bliver i Billund Lufthavn. Det skal være nemt at bede om hjælp, og det skal være nemt at få hjælpen.

Ditte Bank Thorsager
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Billund Ugeavis

Værktøj stjålet fra lagerhal

Annonce