Annonce
Bjerringbro Avis

Mange forskellige medarbejdere kommer på besøg

Annonce

Som ny bruger af hjemmeplejen her i Bjerringbro vil vi gerne stille nogle spørgsmål, om hvordan besøgene hos brugerne fordeles for den enkelte medarbejder.

Har brugeren ikke en fast kontaktperson, så længe der er brug for hjælp i hjemmet?

Det syntes ikke at være tilfældet. Selvfølgelig er der ferie, sygdom, kurser, men vi får besøg af mange forskellige, som alle skal finde ud af, hvad min mand kan og selvfølgelig har en mening, om hvad der er godt eller skidt. Det stresser brugeren at skulle forklare sig mange gange.

Ved en fast kontaktperson er der en, der vurderer, hvad kan brugeren og ikke kan, og hvad er der brug for af hjælpemidler af hensyn til medarbejderen og brugeren.

Det må være en menneskeret at have den samme omsorgsperson omkring sig, når kræfterne slipper op. Jeg kan ikke forstå, at det skulle være så svært at planlægge.

Tag den enkelte medarbejder og se hvad skal ”hendes/hans” brugere skal have hjælp til på nuværende tidspunkt. Skemaet kan laves for en længere periode, indtil medarbejderen siger:" Nu er hr. Andersen blevet dårligere, og en ny planlægning skal til." Det føles som om, at der bliver kastet terninger, og så ta'r vi den derfra.

Viborg Kommune er blevet valgt til at selv at tage større ansvar for sin ældrepleje. Nu skal man høre på brugeren, pårørende og de ansatte. Jeg føler også, at der er nogen frustration blandt de ansatte over ikke at kunne følge en bruger til dørs, få lov til at bruge sin erfaring og komme med løsninger. Det kan kun lade sig gøre, hvis der er en mere fast kontakt mellem bruger og medarbejder.

Vi skal passe på medarbejderne. Der er ikke for mange af dem. Men en stor tak skal lyde til hver og en, der i disse dage besøger vores hjem.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Bjerringbro Avis

Pølsevognen fylder 100 år

Bjerringbro Avis

Nyholm-skulptur på plads

Bjerringbro Avis

Sønderbro i stjerneskær

Annonce