Annonce
Ugeavisen Bramming

Krisen skubber gang i nye handelsmønstre

- Jeg har egentlig ikke sko på hylderne, men dog har jeg købt nogle sneakers hjem i farver, der passer til kjolen. De koster 3-400 kroner, og så er de jo også hurtige lige at smutte i, når det er cowboybukse- dag, siger Ann Uglvig. Foto: Kirsten Enevoldsen
Den personlige betjening og vejledning er stadig i højsædet, men webshoppen og den fysiske butik spiller godt sammen, siger Ann Uglvig fra Kollektionshuset.

BRAMMING: Corona-krisen med dens påtvungne nedlukninger har i mange henseende vendt op og ned på hverdagen for detailhandelen:

- Men den har tvunget os til at tænke og handle alternativt, og det har også haft sine fordele, siger indehaver af Kollektionshuset Lene Vemb, der har fysiske forretninger i såvel Bramming som i Nordby på Fanø.

- Vi har altid sat en ære i at betjene kunderne personligt og vejlede dem i deres valg og køb af tøj. Det kunne vi så ikke, da vi sidste forår måtte lukke ned. I stedet gik vi i gang med den helt store oprydning i både butik og lager, fyldte tøjet i poser, som vi solgte på Facebook som JA TAK tilbud til meget favorable priser. Vi kunne derved eksptedere kunderne ved at udlevere poserne ved døren.

- Kunderne tog godt imod JA TAK-tilbuddene og vi fik ryddet op, så det var lidt en win-win situation, fortæller Ann Uglvig, der også benyttede tiden til sammen med personalet at gøre ekstra ud af webshoppen.

- Da vi så røg ind i 2. corona-bølge med ny nedlukning, kunne vi for januar-februar i år konstatere en 30 procent øget handel via webshoppen, som nu er blevet en integreret del af vores salgsportefølge stadig. Vores salg er herved blevet udvidet til at vi nu sender varer over hele landet.

Web er et supplement

Ann Uglvig fremhæver, at webshoppen ikke er et alternativ – men et supplement – til den fysiske butik: Og det er corona-krisen, der har åbnet vores øje for den fingerfletning:

- Det er dog ikke sådan, at webben konkurrerer papir-annoncering af banen. Tværtimod oplever vi, at effekten ved at spille på begge heste udvider vores geografiske marked, ligesom vi har flere telefon-forespørgsler end tidligere – og her i Bramming-området også trækker flere kunder ind i forretningen.

Kollektionshuset har både fest-, fritids- og arbejdstøj på hylderne, og det bliver de varme, stærke farver, der kommer til at præge modebilledet i år. Foto: Kirstren Enevoldsen

- Jeg tror, det nu gælder om, at vi i forretningerne lærer at bruge de nye handelskanaler som en anden slags kunde-service end den, de får ved at komme i butikken - se, røre, mærke og prøve tøjet, siger Ann Uglvig, der kalder Bramming-afdelingens kundegrundlag meget allround:

- Vi har kunder fra 20 til 70 år, men stadig ligger dog hovedvægten på 35-55 årige kvinder, siger Ann, mens hun sprætter papkasser op med de nye kollektioner, der kommer til at præge sommeren -21.

- Og jeg vil sige, at i år er alt i spil, men det er de stærke, friske farver, der præger moden. Vi skal ha’ noget smart tøj i glade farver som afløser for den grå og triste corona-tid, og kjolens indtog i kvindernes klædeskabe fortsætter helt tydeligt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Bramming

Når boblerne brister

Annonce