Annonce
Ugeavisen Bramming

Kunderne strømmer til: Skjern Bank udvider med flere medarbejdere

Skjern Banks filial i Bramming blev tidligere i år bygget om, så der blev indrettet endnu et mødelokale, som her vises frem af filialchef Julian Winkels. Det er nødvendigt med de mange nye kunder og medarbejdere. Foto: Martin Wilde
Det går godt for Skjern Banks filial i Bramming. Det seneste år er medarbejderstaben vokset med 33 procent fra 12 til 16. De fire nye medarbejdere skal være med til at tage sig af de nye kunder, banken får i en jævn strøm. Et ekstra mødelokale er også blevet nødvendigt.
Annonce

BRAMMING: - Vi får mange nye kunder. Både private og erhverv.

Sådan siger Julian Winkels, som er afdelingsdirektør i Skjern Bank i Bramming, for siden banken for 19 år siden etablerede en filial i Bramming, er det gået fremad.

- Der er sket rigtigt meget. Da jeg begyndte i 2011, var vi ni. Nu er vi 16 medarbejdere – og alle de ni, der var her dengang, er her endnu, siger Julian Winkels.

Han sætter pris på bankens uformelle miljø – at møde kunderne i øjenhøjde, som han udtrykker det – og på at have et godt arbejdsmiljø i banken. Og kunderne sætter pris på, at det er den samme medarbejder, de taler med gennem mange år, siger Julian Winkels.

Annonce

Lægger vægt på at være lokal

- Medarbejderne er vores vigtigste aktiv. Vi har ansat fire nye medarbejdere det seneste år – og alle folk bor i Bramming. Det vægter jeg meget – det lokale. Vi har ansat to finanstrainees, som er flyttet til Bramming, og så har vi fået to ekstra erhvervsrådgivere ind, så vi nu har seks erhvervsrådgivere.

Julian Winkels fortæller, at det lokale er noget, blandt andre bankens mange lokale erhvervskunder sætter pris på. Hvor mange andre banker er blevet kontantløse, kan de lokale forretningsdrivende stadig få optalt mønter og udleveret byttepenge.

Lokale håndværkere var det derfor også, som fik ordren, da bankfilialen tidligere i år blev bygget om, for at få plads til de nye medarbejdere – og til endnu et mødelokale, som der er efterspørgsel på.

Annonce

Gode ambassadører

Men hvor kommer kunderne fra?

- Da Danske Bank lukkede her i Bramming, fik vi en bølge af nye kunder. Vi har mange gode ambassadører, som henviser deres venner og bekendte til os, hvis de vil skifte bank. Vi har nogle kunder, som har henvist op mod 20 kunder, fortæller Julian Winkels, som glæder sig over, at banken i Bramming også får nye kunder så langt væk som i Århus, på Fyn og i København.

- Det betyder ikke så meget mere i vores digitale verden, hvor de bor. Erhvervskunderne er primært her i lokalområdet. Så har vi også et godt samarbejde med lokale foreninger, som vi sponserer. Det betyder noget at tage ansvar. Det er en linie, vi har tænkt os at fortsætte, siger Julian Winkels.


Vi har mange gode ambassadører, som henviser deres venner og bekendte til os, hvis de vil skifte bank. Vi har nogle kunder, som har henvist op mod 20 kunder til os.

Julian Winkels, afdelingsdirektør


Ansvarlig og ordentlig er nogle af kodeordene i Skjern Bank. Derfor bliver kunderne i denne tid lukket personligt ind i filialen, så der er styr på, hvem der har været til stede – hvis der skulle komme covid-19 smitte.

- Derfor holder vi heller ingen arrangementer i denne tid. Heller ikke julefrokost. Det er et vigtigt signal at sende, at vi tager smittespredning med covid-19 alvorligt, slutter Julian Winkels.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce