Annonce
Ugeavisen Bramming

Pakkebjerget vokser konstant

Vibeke, Karina og Pia i gang med ”pakke-tjansen”. Foto: Prebens Foto&Video
Den personlige betjening fortrænges stadig mere af nethandel og scan selv-metoden.

BRAMMING: Coronaen sætter sit på præg så godt som overalt. Ét af de helt markante steder er i postafdelingen i SuperBrugsen Bramming. Her ekspederes hver eneste dag en større mængde pakker, som leveres op ad formiddagen af PostNord og GLS PakkeShop.

Og så snart pakkerne er afleveret, går Vibeke Dransfeldt, Karina Andersen og Pia Ebbesen i gang med at sortere pakkebjergene og systematisere dem i det efterhånden trange posthjørne, så de nemt kan håndteres, når kunderne kommer med deres ”pakkenummer” og henter dem.

Pakkeforsendelser har længe været i konstant vækst, og det har taget et yderligere hop her i coronatiden, hvor stadig flere net-handler hjemmefra:

- Januar har så også på nettet været præget af udsalg i januar, men også efter udsalget fortsætter kurven med at stige, siger Vibeke, der ligesom Karina og Pia ellers vægter at handle i en fysisk og lokal butik og få en personlig betjening.

- Jeg synes, det er træls at handle i Sportmaster over nettet. Jeg vil hellere handle personligt med Per og så få en snak oveni, siger Karina.

Den upersonlige handel vinder dog også stadig større indpas inden for dagligvarehandelen:

- Også her i SuperBrugsen er det den vej, det går. Vi har som så mange andre dagligvarebutikker indført ”scan og betal”, og det er helt klart i fremmarch; ikke mindst i den yngre generation, siger de og beskriver – ganske vist med et smil på læben, at ”vi der kan li’ at betjene kunderne personligt er en uddøende race”.

Og så går de i gang med den næste stak pakker – samtidig med at kasseapparatet ved siden af også skal betjenes.

Annonce
Annonce
Ugeavisen Bramming

Fællesskab

Annonce
Annonce
Ugeavisen Bramming

Friis-Brows & Beauty

Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Bramming

Graveri er i gang

Annonce