Annonce
Ugeavisen Bramming

Stadigt flere kunder: Sydbank bygger om med nyt mødelokale og ansætter en ekstra medarbejder

Sydbank i Bramming bygger om for tiden. Der er brug for et nyt mødelokale - og en ekstra medarbejder - da banken gennem de seneste år har oplevet en stadig tilgang af nye kunder. Foto: Martin Wilde
Sydbanks filial i Bramming får til stadighed flere kunder. Så nu er medarbejderstaben udvidet med en privatrådgiver, og banken bygges om med endnu et mødelokale.
Annonce

BRAMMING: Søren M. Nielsen er en glad mand. I de to og et halvt år, han har været filialchef hos Sydbank i Bramming, har bankfilialen kunnet notere en stadig nettotilgang af nye kunder. Det betyder, at banken får flere kunder nye kunder ind, end der er kunder, som forlader banken.

De flere kunder giver behov for mere plads til at mødes med kunderne samt flere hænder til at betjene dem. Derfor er bankfilialen i Bramming netop opgraderet fra fem til seks medarbejdere, og netop nu bygges banklokalerne om, så der bliver endnu et mødelokale, hvor medarbejderne kan holde møder med kunderne.

- Vi fornyer også filialen med nyt gulvtæppe, klimaanlæg og en ekstern arbejdsplads. Og så rykker vi kassen ud i det lille lokale foran, fortæller filialchef Søren M. Nielsen.

Annonce

Mange møder

Det nye mødelokale bygges i et hjørne af bankens lokaler i stueetagen. Det er nødvendigt, for al plads oppe på førstesalen er allerede udnyttet. Samtidig har det den fordel, at der fremover kan holdes møder med kunder, som kan have svært ved at komme op ad trappen til første sal, hvor de øvrige mødelokaler ligger.

- Vi er jo en relationsbank. Kunden hører fra os, og rådgivningsbehovet er der. Tidligere var det mest boliglån, men nu handler det også om pensionsinvestering og negativrenter. Sidste år holdt vores medarbejdere 824 møder med kunder. Nogle af dem digitalt, men fysisk holdt vi mellem 600 og 700 møder her i banken, så der er brug for yderligere et mødelokale, siger Søren M. Nielsen.

Annonce

Relationer og netværk

I årets tre første kvartaler har der i banken været holdt 430 møder. Det samlede tal for året forventer Søren M. Nielsen bliver lidt mindre end sidste år på grund af coronapandemien.


Sidste år holdt vores medarbejdere 824 møder med kunder. Nogle af dem digitalt, men fysisk holdt vi mellem 600 og 700 møder her i banken, så der er brug for yderligere et mødelokale.

Søren M. Nielsen, filialchef


Hvor kommer de mange nye kunder fra?

- Kunderne kommer via vores gode kunder, via synlighed og vores eget netværk. De kommer ikke kun fra de banker, der er lukkede. De kunder, vi har, er glade for at være kunder, og det smitter af, siger Søren M. Nielsen, som også jævnligt er på besøg hos lokale foreninger og initiativer med en donation fra Sydbankfonden, hvilket også gavner de lokale relationer.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Bramming

Stress / stress af

Ugeavisen Bramming

Julemarked aflyst

Annonce