Annonce
Ugeavisen Bramming

Tunnel fra syd til midtby i Bramming

Det er det beskedne stykke fra skinnerne derovre og over til Storgaards grund, at den eksisterende tunnel mellem perron 1 og 2 skal forlænges, siger Jørn Boesen Andersen: Det vil være interessant at få en beregning på det. Jeg tror da ikke, det økonomisk kan dreje sig om en herregård. Foto: Kirsten Enevoldsen
Byrådsmedlem Jørn Boesen Andersen (SF) vil have Sydbyen bundet tættere på den øvrige by.
Annonce

BRAMMING: Sydbyen hænger ikke ”rigtigt” sammen med centrum og Bramming by, og al trafik sydfra – kørende såvel som gående og cyklende – skal klemmes igennem Viadukten. Det skal vi ha’ noget gjort ved, mener SF-byrådsmedlem Jørn Boesen Andersen fra Hunderup.

- Lad os få etableret en perrontunnel under skinnerne. Det kan praktisk lade sig gøre ved at forlænge den eksisterende tunnel mellem perron 1 og 2, og jeg synes, det skal ind som et tillæg i den strategiske plan for Brammings fremtidige udvikling.

Jørn Boesen Andersen har sendt synspunktet – som han også gav udtryk for på borgermødet på Postgaarden forleden – til kommunen og fremsendt det til behandling i plan- og miljøudvalget, som han selv er medlem af.

Han forklarer videre, at ideen vil resultere i en ny passage fra Sydbyen til Midtbyen – fra Banegården over Jernbanegade og videre via Bibliotekshaven til Skolegade og Midtbyen:

- Med en sådan passage slipper vi også for den både farlige og forbudte ”springen over skinnerne i sidste minut”, siger Jørn Boesen Andersen, der tidligere har været med på ideen om en gangbro over banelegemet:

- Med den nye og fremtidige elektricificering af jernbanen frygter jeg, at en gangbro kommer i karambolage med ledningerne, og da tunnelen jo er der – og blot skal forlænges – mener jeg, det er den bedste og mest økonomiske løsning, siger Jørn Boesen Andersen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Ugeavisen Bramming

Skal, skal ikke?

Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Bramming

80/20

Annonce