Annoncørbetalt indhold

Sunde snacks er blevet det nye sort

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Vi holder vist alle af at snacke. Om det er lidt fredagsslik, vegansk slik en hverdagsaften eller noget helt tredje, så kommer vi ikke udenom at snacke er noget vi holder af. Men nu er det man kalder for "sund snacking" også blevet et begreb, som flere og flere vælger. Dog er der en holdning til, at de sunde snacks er vanskelige at lave, men er det nu også sådan at det forholder sig?


Annonce

Her er et par tips til at hjælpe dig med at lave sunde snacks, der kan stille din sult:


1. Start med sunde ingredienser. De bedste snacks er lavet med friske og sunde ingredienser. Vælg frugt, grøntsager, fuldkornsprodukter og sunde fedtstoffer som nødder og frø for at gøre dine snacks nærende.

2. Sørg for, at dine snacks er portionskontrollerede. Det er nemt at overspise, når du snacker, så det er vigtigt at kontrollere dine portioner. Brug små tallerkener eller skåle for at kontrollere dine portioner, og undgå at spise tankeløst.

3. Tilsæt noget protein. Protein hjælper dig med at holde dig mæt og tilfreds efter en snack. Vælg snacks, der indeholder proteinrige fødevarer som f.eks. nødder, frø, yoghurt eller ost.

4. Medtag sunde fedtstoffer. Sunde fedtstoffer er en vigtig del af en sund kost og kan hjælpe dig med at føle dig mæt og tilfreds, efter du har snacket. Vælg snacks, der indeholder sunde fedtstoffer som nødder, frø, avocado eller olivenolie.

5. Undgå sukkerholdige snacks. Snacks med et højt sukkerindhold kan forårsage en hurtig stigning i blodsukkeret. Vælg i stedet snacks med et lavt sukkerindhold og komplekse kulhydrater.

Ovenstående beskrivelse og guidelines kan blot anvendes som inspiration. Hurtigt danner man individuelle præferencer for hvordan man ønsker at lave sine snacks, og med noget øvelse, har man en ny opskrift til sin nye favoritsnack.

Brug reglen – kvalitet over kvantitet


Ligegyldig hvor snack-sulten du er, eller hvilken præference du har, er det altid en god ide at tænke kvalitet over kvantitet ind. På den måde får du lidt, men godt – og det er det samme hvad angår de omtalte sunde snacks.

Trenden fra de traditionelle snacks, hvis vi skal kalde dem det – herunder Oreos, Ritter Sport med flere, er ændret i takt med befolkningens bevidsthed om kalorieindtag og sundhed som helhed. Vi er som samfund blevet langt mere bevidste omkring hvad vi spiser, for at holde os sunde og raske igennem et helt liv. Og i bund og grund, er det nok fitness-bølgen der netop har fået de sunde snacks ind i de danske hjem. Det bliver spændende at følge udviklingen fremadrettet.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.