Havneby: Da Højer Designefterskole mødte ind efter sommerferien kom Havneby Center Forening med et tilbud. Eleverne skulle lave et nyt logo for Havnebys handelscentrum, som skal være med til at tiltrække turister til Havneby.
Virkeligheden inspirer
Eleverne på linjefaget design og illustration besøgte derfor Havneby for at få inspiration til udformningen af et logo.
Under klassens besøg i Havneby blev taget noter og fotograferet, og en af eleverne, Emma Fredslund Larsen, lod sig inspirere af omgivelserne i Havneby.
- Jeg tog udgangspunkt i forskellige former, jeg så i landskabet og på Havneby Torv. Særlig hustage, bølger og firkanter var interessante, siger Emma Fredslund Larsen i en pressemeddelelse. Emma Fredslund Larsen lod sig inspirere af sin sommerferie, og logoet fik derfor inspiration fra varme og liv.
Tom Maas, formand for Havneby Center ForeningVi har behov for at markere at vi er et godt center for både for fastboende og for turister.
Det rammer i tråd med formand Tom Maas' ønsker om at vise byen frem for turister.
- Vi har behov for at markere, at vi er et godt center for både for fastboende og for turister, og derfor ønsker vi et samlende logo for Havneby Shopping, som er den fælles betegnelse af Torvet i Havneby, siger han i pressemeddelelsen.
Læring
Emma Fredslund Larsens lærer, Rikke Hansen, mener, at eleverne lærte meget af at prøve kunst ude i virkeligheden, som de kan tage videre i deres voksne liv.
- Jeg synes de bedste processer og læring er, når vi i undervisningen kan komme så tæt på virkeligheden som muligt. Det er rigtig godt, at eleverne har en reel kunde og nogle konkrete krav at forholde sig til, siger hun og tilføjer, at eleverne også er kommet med bud til bestyrelsen om, hvordan Havneby kan promovere sig på sociale medier med deres logo.
Tom Mass meddeler, at han vil tage elevernes bud på et nyt logo med til sin bestyrelse og derfra lave en marketingsføringsplan for Havneby, hvor et eller flere logoer forgår.