Annonce
Digeposten

Sønderjylland gør klar til rykind af turister: Hotspots skal hjælpe med at finde de rigtige oplevelser

Sådan ser de infohotspots ud, som Destination Sønderjylland er i gang med at stille op i Aabenraa for at hjælpe turisterne. Senere kommer de også til Sønderborg og Haderslev. PR-foto
Destination Sønderjylland forbereder sig på en sommer med masser af turister og lancerer derfor infohotspots til at hjælpe turisterne med at finde ud af, hvad de skal opleve i Sønderjylland.

Sønderjylland: I 2020 blev Sønderjylland oversvømmet at ferieglade danskere, og situationen kan meget vel blive den samme i 2021.

Derfor gør Destination Sønderjylland klar til at tilbyde endnu bedre service til de mange gæster ved hjælp af 15 infohotspots, hvor gæsterne kan få inspiration og hjælp til at finde ud af, hvad de skal lave i forbindelse med deres besøg.

Det skriver Destination Sønderjylland i en pressemeddelelse.

De 15 skærme er såkaldte Active windows, hvor gæsten kan navigere rundt mellem oplevelser og attraktioner ved at trykke på en skærm. Derudover er der integreret en chatbot-funktion i skærmen, der gør det muligt for gæsten at chatte med robotten og få svar på langt de fleste af deres spørgsmål.

- Gæsten er i stand til langt hen af vejen at klare sig selv, og skulle man komme i tvivl, er chatbotten klar til at hjælpe 24 timer i døgnet. Chatbotten blev lanceret på hjemmesiden sidste år og havde i løbet af sommeren over 2500 succesfulde ekspeditioner. Det er derfor oplagt at denne løsning også bliver tilgængelig fra de opstille infohotspots, siger direktør for Destination Sønderjylland Karsten Justesen.

Placeringen er udvalgt på baggrund af indstillinger fra de lokale turistforeninger, og hotspotsene opstilles først i Aabenraa og sidenhen i Haderslev og Sønderborg.

Støtte til hotspots

Opstillingen er en del af implementeringen af Destination Sønderjyllands nye strategi, og projektet har fået støtte fra Erhvervsfremmebestyrelsen. Der er i januar måned indsendt en ny ansøgning, hvor der også søges midler til at få opstillet infohotspots i Tønder, der fra årsskiftet er blevet en del af Destination Sønderjylland.

- Vi er glade for, at vi sammen med Destination Sønderjylland er med i et projekt, der sikrer endnu bedre service til vores gæster, siger formanden for Turistforeningen for Aabenraa & Grænselandet, Lisa Christine Zerina Jonasson.


Gæsten er i stand til langt hen af vejen at klare sig selv, og skulle man komme i tvivl, er chatbotten klar til at hjælpe 24 timer i døgnet.

Karsten Justesen, direktør Destination Sønderjylland


Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Digeposten

Tre tips til den giftfri have

Digeposten

Genforeningsprojekt får donation

Digeposten

Kære læser: To bliver til én

Annonce