Annonce
Elbobladet

Holdet bag Fredericias mest læste: Nu kan 2021 bare komme an

Fredericia Dagblad og ElboBladet har fælles redaktion, og ikke alle kunne komme med på snevandring og foto på Fredericia Vold for nylig. Men her er det (fra venstre): Kristian Bech Sørensen, Torben Hjordt Pedersen, Gustav Roesbjerg Mygind, Ulla Habekost Kjeldsen og Peter Friis Autzen. Foto: Søren Gylling
Så snart corona-stilheden slipper Fredericia løs, skal raketten fyres af og handelslivet op i fart igen. Det er holdet i Prinsessegade klar til.

Fredericia: Efter et år med corona er hele verden godt og grundigt klar til at spurte ud af startblokken igen. Det gælder også holdet hos Fredericia Dagblad og ElboBladet.

De to aviser har fælles redaktion i Prinsessegade lige overfor biblioteket, hvor både redaktionens journalister og markedsføringskonsulenter sidder placeret. Sammenholdet på kontoret er stærkt, og glæden ved at møde Fredericia hver eneste dag er stor.

- Det er herligt at være en del af et mediehus, der i dén grad er i berøring med sin by. Vi er lige så utålmodige som alle andre, og jeg glæder mig helt vildt til, at vi i fællesskab kan skubbe byen og handelslivet op i fart igen. Det trænger vi alle sammen til, og heldigvis kan vi hjælpe til med al den synlighed, vores platforme og redskaber giver annoncørerne, siger medieansvarlig Torben Hjordt Pedersen.


De, der tror, at vi udelukkende laver papiravis, bliver overrasket, når de ser, hvor meget vi kan hjælpe dem med. Blandt andet, at vi kan styre online-markedsføring og brede den ud i geografisk definerede områder, men også ramme præcist i specifikke målgrupper defineret ud fra blandt andet køn og alder.

Dorthe Toft, salgschef


Sammen med blandt andre Kristian Bech Sørensen og Ulla Habekost Kjeldsen arbejder han for at matche lokale annoncørers ønske om kontakt med områdets læsere og potentielle kunder. Under corona og nedlukning har kontaktbehovet naturligt været droslet ned, men det kommer snart igen.

- Vi har hver uge kontakt med otte ud af ti her i Fredericia Kommune. Og vi har en stribe meget læste platforme og sites, siger Torben med henvisning til målinger af læser-interessen på både papiraviserne og net-produkter.

Torben og salgschef Dorthe Toft møder indimellem folk, der bliver overrasket over, hvor langt online markedsføring, aviser, radioreklamer, netaviser og andre systemer i paletten rækker.

- De, der tror, at vi udelukkende laver papiravis, bliver overrasket, når de ser, hvor meget vi kan hjælpe dem med. Blandt andet, at vi kan styre online-markedsføring og brede den ud i geografisk definerede områder, men også ramme præcist i specifikke målgrupper defineret ud fra blandt andet køn og alder, siger Dorthe.

Annonce

En jordbunden by

Hver dag møder både redaktionens journalister og annoncekonsulenter lokale læsere, annoncører, fredericianere og andre. Det sker på gaden, i mailboksen, telefonen og i netværk. Og via Byen spørger-systemet, hvor læsere kan komme med konstruktive indspark og idéer til journalistikken i både Dagbladet og ElboBladet.

- For mig er mødet med rigtige mennesker noget af det bedste ved jobbet, siger annoncekonsulent Kristian Bech Sørensen.

Han oplever Fredericia som en jordbunden by.

- Her er store og små virksomheder. Og alle ved, at vi kommer for at hjælpe med netop deres behov - folk i området kender os jo. Faktisk er det sådan, at mange folk i andre byer slet ikke forstår, hvor integrerede vi er i Fredericia, siger Kristian.

Ulla Habekost Kjeldsen er den senest ankomne i huset. Og hun er blevet glædeligt overrasket over alsidigheden i Fredericia.

- Mange er jo slet ikke klar, hvor meget vi kan sammen som by. Men det er selvfølgelig også vigtigst, at vi selv ved det og rykker på det, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce