Annonce
Elbobladet

Toyota er stadig det mest værdifulde bilmærke

Toyota er igen det bilbrand, som er mest værd af alle - men mærket har tabt 50 milliarder i værdi på få år. Foto: Toyota
Men men men - på fire år er værdien af Toyota faldet med næsten 50 milliarder kroner.
Annonce

Værdi: Toyota er igen det mest værdifulde bilmærke i verden. Det skaber naturligvis glæde i den store organisation, men der er et lille hår i suppen. Værdien er i dag opgjort til 325 milliarder kroner, men ved samme opgørelse i 2018, var prisen for bilgiganten 350 milliarder. I 2016 var værdien 374 milliarder kroner - det var ni procent mere end året før.

Der er altså lige barberet 25 milliarder kroner af værdien. Om det så er en trøst, at også nummer to på listen taber værdi, skal vi lade være usagt. Men Mercedes-Benz går fra en værdi på 318 milliarder kroner i 2018 til 310 milliarder.

Samme vej går det for listens tredjeplads - BMW. Fra 2018 til i dag er værdien af det tyske premiummærke gået fra 269 til 250 milliarder kroner.

Stillingen i toppen af listen er uændret fra 2018 til ny og også fjerdepladsen er den samme. Det er Honda med en værdi på 137 milliarder.

Listens efterfølgende producenter er Hyundai, Tesla, Ford, Audi, VW og Porsche. Her var placeringerne ved forrige undersøgelse Ford, Nissan, Tesla, Audi, VW og Porsche.

De mest værdifulde brands

Biler

Toyota 325 mia kr.

Mercedes-Benz 310 mia kr.

BMW 250 mia kr.

Honda 137 mia kr.

Hyundai 90 mia kr.

Tesla 80 mia kr.

Ford 79 mia kr.

Audi 78 mia kr.

Porsche 71 mia kr.

Alle virksomheder

Apple 2034 mia kr.

Amazon 1263 mia kr.

Microsoft 1045 mia kr.

Google 1042 mia kr.

Samsung 392 mia kr.

Coca Cola 358 mia kr.

Toyota 325 mia kr.

Mercedes- Benz 310 mia kr.

McDonalds 270 mia kr.

Disney 257 mia kr.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Elbobladet

Audi-diesel yder 341 hk

Elbobladet

BMW elbil med 500 hk

Elbobladet

MX-30 scorer fem stjerner

Elbobladet

Fransk vintage jul

Annonce