Annonce
Ugeavisen Esbjerg

Fodbold til morgenmaden

Erik Madsen fra EfB's administration stod klar med morgenbrød, da EfB besøgte Blue Water Shipping. Foto: Tue Sørensen
EfB tog på sponsorrundtur for at give lidt tilbage i en tid, hvor coronaen koster både tilskuere og indtægter.
Annonce

EfB: Den blå EfB-bus holder foran Blue Waters hovedsæde på havnen. Det er morgen, og i dag får de ansatte morgenmaden serveret af EfB-direktør Brian Knudsen. Den samme dag skal EfB spille på Blue Water Arena i pokalturneringen mod Silkeborg (den kamp vandt EfB 2-1), men denne aften er stadion forbeholdt de almindelige fans - sæsonkortholderne.

Sådan forsøger EfB at tilgodese sine forskellige tilskuere fra kamp til kamp i en tid, hvor der højst må være 500 mennesker på stadion.

Annonce

Corona-konsekvenser

- Det er jo en møgopgave at vælge mellem folk, der bakker klubben op. I aften har vi valgt at sige, det er abonnenter og fans, næste gang er det sponsorer. Alle, der bakker op om os, er vigtige for os, sponsorerne betaler større penge end de andre, men forholdsmæssigt betyder det også meget for pensionisten, der betaler hver måned og ikke har været til fodbold siden februar, siger Brian Knudsen, der er på lidt af en umulig mission.


Det er jo en møgopgave at vælge mellem folk, der bakker klubben op.

Brian Knudsen, amd. direktør hos EfB


Hver gang EfB spiller på hjemmebane, er der sæsonkortholdere og sponsorer, der ikke får, hvad de betaler for, og denne morgen forsøger EfB at give lidt igen.

- Vi gør det for at sige tak til sponsorerne, vi kan jo ikke levere det, de forventer i den her corona-tid, siger Brian Knudsen, der kan glæde sig over en solid sæsonstart, men samtidig må se indtægter forsvinde både i forhold til omsætningen på kampdage, manglende aktivitet i EfB Konference og mistede sponsorater.

- Selvfølgelig er der nogle, der har valgt at sige stop. Det kan være svært at smide et stort sponsorat, hvis du står et sted, hvor du skal afskedige medarbejdere, siger Brian Knudsen.

- Vi synes, det er fint, at de laver en lille happening, siger Jan Hjortlund Hansen, kommunikationschef hos Blue Water Shipping. Foto: Tue Sørensen

På havnen er Jan Hjortlund Hansen, kommunikationschef hos Blue Water, glad for besøget fra EfB, og hos Blue Water fortsætter de engagementet.

- Vi er jo sponsorer for det lange træk og for at være lokalt forankrede, så vi spekulerer ikke i, at vi ikke får de billetter, vi skal nu. Klubberne er endnu hårdere ramt af krisen, end vi er, og vi bakker op, siger han.

I weekenden skal EfB spille på udebane mod Kolding. Den 20. oktober er fodbolden tilbage på Blue Water Arena, til den kamp har EfB igen valgt at lukke sponsorerne ind på stadion.

EfB på rundtur

EfB har været hos Blue Water Shipping, Viking Ligesaving Equipment, Det Faglige Hus, Telesikring, Claus Sørensen A/S, Sketchers, Sydbank, Granly, SportMaster, Sigma Wine og Villemoes.

Flere besøg venter efter efterårsferien, men coronarestriktioner gør, at ikke alle kan få eller ønsker at få besøg.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Esbjerg

Succes for frokostpop

Annonce