Annonce
Ugeavisen Esbjerg

Konflikt på Korskroen: Betonpiller er skyld i vrede chauffører

Langturschauffører raser mod betonpiller på Korskroen. Men kritikken rettes mod de forkerte.

Annonce

Korskroen og dens parkeringsplads har alle dage været et knudepunkt på denne egn. Men lige nu er den mere et stridspunkt end et knudepunkt.
Det skyldes, at koncernen Cirkle K, som ejer halvdelen af parkeringspladsen, har opstillet en række betonpiller, i forbindelse med en renovering af pladsen, fortæller Dennis Bylov Dalgaard, presse- og kommunikationsansvarlig hos Circle K.

- Pladsen ikke er stor nok til den megen aktivitet, der er på stedet. Vi har valgt at lukke for langtidsparkering, fordi vi har oplevet påkørsler af vores anlæg, og at vores kunder i store lastbiler må bakke ind og ud af pladsen, som er til fare for chauførerne og de andre trafikanter. Der er simpelthen for lidt plads på og omkring truckanlægget, forklarer Dennis Bylov Dalgaard til Ugeavisen Esbjerg.

Personale overfuses
Betonpillerne har ifølge ejeren af den andel halvdel af pladsen, Shell-tanken, afstedkommet et hav af frustrerede og vrede chauffører og pendlere, som tror, at det er Shell, der har placeret betonpillerne på pladsen.

- De forstår simpelthen ikke, hvad det skal til for. Men vi må jo forklare dem, at det er Cirkle K, der har besluttet det. Vreden bliver så vendt mod Cirkle K, men det er da ubehageligt for mit personale, at de bliver overfuset på den måde. Og jeg synes også, det er meget demonstrativt med de betonpiller. Jeg forstår det ikke, siger Johnny Bække, der heller ikke forstår, hvorfor Cirkle K overhovedet har truffet den her beslutning.

- Jeg synes ikke, der har været mange uheld herude. Og det er jo en meget benyttet parkeringsplads, så jeg synes, det er lidt underligt, siger Johnny Bække og fatslår, at det intet har at gøre med, hvor meget han sælger på sin tankstation.

- Nej nej. Jeg har faktisk solgt mere diesel, siden de lukkede af. Jeg synes bare, det er underligt, at Cirkle K lukker af på den måde for parkering. Og jeg troede faktisk også, at borgmesteren ville gøre noget ved det, da Cirkle K i april meldte ud, de ville lukke for langtidsparkering.

Hos Cirkle K kan man ikke nikke genkendende til Bækkes påstand, når han siger, det er underligt, man har lukket for langtidsparkeringen.

- Shell var været orienteret om årsagerne for lukningen i lang tid og om denne renovering af pladsen. Hos Cirkle K kommer sikkerheden for vores kunder altid i første række – især når de vil anvende vores anlæg - og det er derfor, vi har lukket af for langtidsparkering. Betonpillerne, som er der nu, er desuden kun en midlertidig foranstaltning, indtil der kommer et hegn op. Derudover bygger vi en tagkonstruktion over pumperne, og så vil jeg minde om, at der i fremtiden vil være to timers parkering, så man fortsat kan nå et bad og et måltid.

FAKTA
Korskro er et trafikalt knudepunkt, der forbinder byerne Varde (rute 11) og Grindsted (rute 30) med byerne Bramming og Ribe (rute 11), ligesom der er adgang til motorvej E20, der forbinder Esbjerg og Kolding. Cirkle K valgte efter påske at lukke for langtidsparkering, fordi man ikke kunne forsvare sikkerheden på pladsen. Cirkle K fortæller, at man blandt andet oplevede påkørsler samt parkerede biler, der spærrede indkørselsvejen og blokerede for lastbilernes svingradius.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce