Annonce
Debat

Hvor bliver de grønne tiltag af?

Frederiksberg Kommune har fremlagt deres elbilstrategi og meddelt, at 'Frederiksberg skal være landets førende elbil-by'. Dog har der været stigende debat om, hvorvidt tiltagene afspejler dette. Emil Helms/Ritzau Scanpix
Annonce

Læserbrev: I bladet 21. oktober blev der, i et læserbrev, spurgt til opsætning af ladestandere. Borgmesteren svarede og meddelte, at man ønsker at være elbil-by nummer 1 med ambitiøs opsætning af ladestandere hver 250 meter.

Ifølge vejdirektoratet 2005 er der 86 kilometer veje på Frederiksberg eller mulighed for 344 ladestandere, ifølge borgmesterens plan. Der er næsten 30.000 private biler på Frederiksberg, så den ønskede dækningsgrad sniger sig lige op over 1%. Tarveligt at kalde det en ambitiøs plan, og temmelig ignorant at tro det vil medføre en 1. plads som elbil-by. Klinger fælt hult, som når borgmesteren taler negativt om kortsigtet boligspekulation!

Frederiksberg Kommune taler ofte om grønne tiltag, uden at der sker meget. Bybusserne kunne alle sammen have været elektriske for flere år siden, ingen tekniske eller økonomiske hindringer, nærmest tværtimod.

Trods udtalelser om ønsket skift til elbils flåde for flere år siden, indkøbes der stadig nye dieselhakkere til kommunens ansatte.

Man udtaler sig fromt og belevent, og gør det modsatte. Føj!

Annonce
Annonce
Debat

Affaldet hober sig fortsat op på Frederiksberg

Annonce
Annonce
Debat

Vi skal bevare Hospitalsgrundens grønne præg

Annonce
Forsiden netop nu
LEDER

Lad ikke vores butikker dø: Køb dine julegaver lokalt

DEBAT

Er der julelys på nettet, hr. minister?

Debat

Mændenes kønskamp i den frederiksbergske folkeskole

Klumme

Ild i uniformerne

Klumme

For to kroner leverpostej

Debat

S og EL: Sænk farten på Frederiksberg

Byliv

Falkebænkene er tilbage på Sankt Thomas Plads

Klumme

Klumme: Kvindernes læremester

Annonce