Annonce
Give Avis

Årets Servicebutik 2019 i Shell/7-Eleven ligger i Give

Stefan Melchiorsen bestyrer Shell/7-Eleven i Give med kyndig hånd, og butikken er netop blevet kåret til årets Shell/7-Eleven butik i Danmark. Foto: Jim Hoff
Hos Shell/7-Eleven i Give er stemningen ualmindelig høj disse dage. Butikken, hvor der følger hygge med til kaffen, er med franchisetager Stefan Melchiorsen ved roret netop blevet kåret til årets servicebutik i kæden.
Annonce

GIVE: - Jeg er vild med den her butik, der er sjov og anderledes. Vi har mange lokale kunder, og de har en god gammeldags humor. Sort og sarkastisk. De kalder en spade for en spade, og man kan blive kaldt hvad som helst med et glimt i øjet.

Ovenstående udsagn kommer fra Stefan Melchiorsen, der netop har fået den ærefulde titel som indehaver af Årets Servicebutik hos Shell/7-Eleven i Danmark.

Begrundelser for udnævnelsen er der flere af, men hovedkontoret har blandt andet hæftet sig ved Stefan Melchiorsens evne til lade sin butiksdrift tage et lokalt udgangspunkt, ligesom hans evne til at lytte til kundernes ønsker også har spillet positivt ind.

- De her ting er for mig en del af den service, vi gerne vil yde, og kunderne kan lide det. Når vi har kunder, der kører fra motorvejen for at handle her, begrunder de det ofte med, at her er rart. Der er altid en god stemning i personalegruppen, og det smitter af, siger Stefan Melchiorsen, der ser det som et stort og dejligt skulderklap, at andre ser og påskønner, hvad man gør.

Annonce

Tidligere slagtermester

Den 43-årge nordjyde fra Brønderslev bor i Herning med sin kone og børn, og han har haft butikken i Give siden 2013. Melchiorsen er oprindeligt uddannet slagter med 15 år som slagtermester i Dansk Supermarked-regi på bagen.

For 12 år siden blev han headhuntet af et bureau til at overtage YX-stationen i Herning, som skulle føres over i Shell/7-Eleven-konceptet

- De spurgte, om ikke det var noget for mig, og efter 15 år som slagter, kunne jeg da godt trænge til at lave noget andet. Og jeg har aldrig, aldrig fortrudt, at jeg tog skridtet, siger Stefan Melchiorsen. Han har dog taget mange ting med sig fra sin tid som slagtermester.

- Uanset om man er slagter eller butiksmand handler det jo begge steder om at sælge nogle varer og tjene nogle penge. Her i butikken har jeg bare mere fokus på og kontakt med kunderne. Men prioritering og præsentation af varerne med henblik på salg og indtjening er det samme, pointerer Stefan Melchiorsen.

Annonce

Morgenkaffe, frokost og aftensmad - ja tak!

Lad os lige vende tilbage til det der med den gode stemning i butikken. Den skaber personalet naturligvis, men Stefan Melchiorsen giver også stor kredit til kunderne, som for en stor dels vedkommende kommer ind ad døren med både stor sult og god værkstedshumor.

Han tøver faktisk ikke med at kalde Shell/7-Eleven for byens samlingspunkt for en stor del af butikkens faste kunder.

- Vores kunder her i butikken er faste, trofaste og loyale. Først skal de have deres morgenkaffe, næste gang er det frokosten, og nogle kommer endda og får en fransk hotdog, inden de skal hjem at spise sammen med familien. De, der kommer her ved fyraftenstid, kender hinanden og skal også lige have en hyggesnak med hinanden. Langt de fleste er mænd, og de er sultne, konstaterer Stefan Melchiorsen med et stort smil.

Og de tager godt fra, de her sultne herrer. Så godt, at butikken på et tidspunkt røg ind på 7-Elevens top-3, når det kommer til at sælge flest franske hotdogs.

- Chokoladebarer er også populære. Håndværkerne skal gerne have to ad gangen. Derfor er de altid godt eksponeret i butikken. Til gengæld er det ikke let at sælge veganermad. Det bruger vi ikke her i Give, siger Stefan Melchiorsen med et smil.

Annonce

- Vi vil have boller med deller

På et tidspunkt lykkedes det for kunderne at få en helt ny vare på hylderne. I forvejen er butikkens lune frikadeller populære, og så var det, at en række kunder - med sult i øjnene - pludselig begyndte at efterspørge en tebolle med frikadeller.

Shell/7-Eleven i Give:

Franchisetager er Stefan Melchiorsen, der også har stationerne i Herning og Skive

Salgsareal: knap 100 kvm.

Ansatte: 12 ansatte i alt – heraf er fire plus købmanden faste

Åbningstider: 5.30 – 23.00

-Ok tænkte jeg. Det må vi da gøre noget ved, så jeg kontaktede hovedkontoret, og fordi kommandovejen er så kort, fik jeg hurtigt et ja, forklarer Stefan Melchiorsen.

Den korte kommandovej er endnu et godt eksempel på, hvorfor han føler sig så godt tilpas på tankstationen i Give, og så understreger Stefan Melchiorsen også, at man får et andet forhold til sin arbejdsplads og sine medarbejdere, når man selv ejer stedet.

- Man kommer tættere på hinanden, og butikken får en anden placering i ens liv. Jeg har både kone og børn, men jeg kommer nok ikke uden om, at butikken ofte kommer først. Fungerer den ikke, er der ikke ro i mit liv til de andre ting, siger Stefan Melchiorsen.

Og derfor kigger han med stor glæde hen på de nu to flotte diplomer, et fra 2017 og det fra 2019, han har hængende på væggen i baglokalet som synlige beviser på, at han og personalet netop har en butik der fungerer.

Rigtig godt endda.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Give Avis

Fra minkkaos til hundeeventyr

Give Avis

Corona: Testbil til Give i weekenden

Annonce