Annonce
Give Avis

Delikatessen og slagteren holder gang i 20 medarbejdere

Uddeler Claus Villumsen, slagtersvend Preben Jensen og delikatesseleder Annika Jensen kan alle berette om en særdeles velfungerende delikatesse- og slagterafdeling, der i 2020 virkelig har leveret varen også på bundlinjen. Foto: Jim Hoff
Mens Brugsen i Give byggede hel ny delikatesse- og slagterafdeling blev landet lukket ned på grund af coronaen. Det medførte en meget stille åbning i forbindelse med påsken, men den nye afdeling fik hurtigt momentum og er den afdeling i Brugsen, der har vækstet mest i 2020.
Annonce

GIVE: Man kan godt kalde det en arbejdsplads på arbejdspladsen. Og det en stor en af slagsen. For delikatesse- og slagterafdeling i Brugsen i Give beskæftiger samlet set i omegnen af 20 personer, hvoraf de 13 er fuldtidsansatte.

Vi vender lige blikket tilbage til december 2019. Her gik målrettede håndværkere i gang med en gennemgribende renovering og totalombygning af den eksisterende delikatesse- og slagterafdeling. Et projekt til 10 millioner kroner, der skulle give delikatesseafdelingen en fordobling af produktionspladsen, samt mere plads og helt nye maskiner til slagterne.

Alt gik stort set lige efter kampplanen, og mens kalenderen ramte januar og februar, gik man og glædede sig til starten af marts, hvor den nye afdeling skulle indvies i forbindelse med påsken.

Indbydende og rummeligt: Den nye delikatesse- og  slagterafdeling får meget ros af kunderne. Foto: Jim Hoff

- Og så kom 11. marts, hvor regeringen lukkede landet totalt ned, og det gav godt nok en del mavepine i forhold til den store investering, vi lige havde postet i den nye afdeling.  For hvordan skulle det lige gå med salget i en tid, hvor alt mere eller mindre var lukket ned? Der var mange spørgsmål, men heldigvis viste det sig faktisk ret hurtigt, at de 10 millioner er givet rigtig godt ud, for der har været en rigtig fin og stabil tilstrømning af kunder til den nye afdeling, fortæller uddeler Claus Villumsen.

Annonce

Kunderne vilde med det

Han får fuld opbakning i den udtalelse hos delikatesseafdelingens leder Annika Jensen, der kan berette om en flot modtagelse af kunderne, der over en kam roser den nye afdeling - både for det fysiske udtryk og afdelingens varesortiment.

Slagterafdelingens tiltag med salg af dry aged kød er blevet en succes. Foto: Jim Hoff

- Vi har faktisk succes med alt vi laver lige fra de færdige middagsretter, nem-måltidsboksene, vores tapas-fredage og ikke at forglemme vores smørrebrødsfredage, hvor vi typisk sælger mellem 400-700 stykker smørrebrød. Senest har vi solgt 550 menuer til Mortens Aften, og i slagterafdelingen sælger de nemt 300-400 bøffer fra deres bøfdisk om fredagen, fortæller Annika Jensen.


Og så kom 11. marts, hvor regeringen lukkede landet totalt ned, og det gav godt nok en del mavepine i forhold til den store investering, vi lige havde postet i den nye afdeling.

Uddeler Claus Villumsen


Kunderne kan også komme hen til slagterne og bede om specielle udskæringer, og så er der det helt specielle og meget lukrative tiltage med salg af dry aged bøffer. Her hænger kødet fra dansk kødkvæg i en specialindrettet glasmontre og modner i 21 dage, inden det sælges.

- Også på denne eksklusive vare oplever vi stor efterspørgsel, og alt i alt må vi bare sige at vi har ramt plet med vores nye afdeling her. Det er den afdeling her i Brugsen, der har den største fremgang her i 2020, fortæller Claus Villumsen og tilføjer:

- Derudover har slagterne også rigtig godt kød fra USA og som noget helt nyt fra Finland, hvor ungkvæg er løsgående om sommeren og lever livet på store marker i de 1000 søers land, hvor der er rigeligt med græs og frisk luft.

Annonce

Flot gennem coronaen

Kreativiteten hos Annikas piger i delikatessen er stor, og diskene bugner hver dag af friske og spændende og tit også nye produkter, som kunderne tager imod med kyshånd.

Tiltaget med, at man nu kan "gå ind" i delikatesse- og slagterafdelingen har vist sig at være en succes, som tiltaler kunderne. Man føler klart, at netop denne afdeling har fået sit eget liv og udtryk - sin egen identitet, om man vil.

Hver dag bugner diskene af lækre og indbydende varer, som delikatesseafdelingens kreative piger producerer. Foto: Jim Hoff

Hvis vi lige vender tilbage til den kollektive mavepine, der på grund af coronaen i marts ramte uddeleren og folkene i delikatesse- og slagterafdelingen, så kan både Villumsen og Annika Jensen nu konstatere, at man har formået at manøvrere sig flot gennem den ellers lands- og verdensomspændende krise, denne virus har medført.

- Som sagt har afdelinger her vækstet rigtig flot. Salget er øget, måske fordi folk ikke går så meget ud at spise pga.coronakrisen, og vi har massevis af ekspeditioner her ved disken plus rigtig fint salg ud af huset. Dog er der ingen tvivl om, at havde vi ikke haft coronaen, så havde væksten nok været endnu større, konstaterer Claus Villumsen.

Nu ser man med en vis spænding frem til, hvordan salget af julefrokoster ud af huset udarter sig. Igen er det coronaen der til dels sætter dagsordenen.

- Jeg kan dog i min ordrebog se, at der allerede er en del bestillinger i bogen, så jeg tror nok, at vi skal komme fint gennem julefrokostsalget og måske endda også indfri forventningerne, siger Annika Jensen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Give Avis

Hvad er GISK?

Give Avis

Tanker bag den nye byskulptur

Give Avis

Dejlig julestemning i Give

Annonce