GIVE: Efter en 17 år lang karriere i økonomibranchen med regnskab, controlling, risikostyring og revision som spidskompetencer, gik Jesper Hoffmann solo i januar 2022, hvor han sprang ud som selvstændig med virksomheden Hestlund Consult.
Som navnet antyder befinder firmaet sig på Hestlundvej mellem Give og Bøllund, og det var også her, at Jesper og hans kone Sahra, der er dyrlæge, slog sig ned i 2014, hvor de købte en grund og byggede hus, som de rykkede ind i i 2014.
Jesper Hoffmann kommer med massevis af erfaring indenfor økonomibranchen, hvor han har arbejdet for en række forskellige danske firmaer både i Danmark og udlandet, eksempelvis Kina og Slovakiet, som økonomichef og controller. Han har også arbejdet for Ecco med Europa og Asien som "spilleplade".
Lidt for meget fart på: Så ramte stressen
I mange år var basen København, men i 2014 ønskede Sahra, der er fra Gludsted, at vende tilbage til de jyske rødder, og valget faldt altså på Give, hvor parret i dag bor med de to børn på en smuk nybygget ejendom på Hestlundvej 1.
Da familien flyttede ind i det nye hus i Hestlund var Jesper ansat ved Automative i Vejle, men her blev han fyret i november 2019, og det var her at tanken om at blive selvstændig for alvor blussede op. Den ide blev dog godt og grundigt skudt ned af coronaen, og i stedet fik Jesper job i Horsens, hvor han skulle sælge software.
- Et superspændende job, hvor der virkelig var fart på. Måske lidt for meget fart, for jeg gik ned med stress og var ude i to måneder. Jeg havde en god dialog med min daværende chef, og det endte med, at jeg startede op som selvstændig den 1. januar 2022 med Hestlund Consult med bogføringsmæssig og økonomisk servicering af SMV-enheder. Her blev min tidligere chef min første kunde, så han var med til at give mig en god start, fortæller Jesper Hoffman.
Balancen mellem arbejds- og familieliv i fokus
Han er glad for sit nye liv som selvstændig, hvor han nu meget bedre kan finde balancen mellem familieliv og arbejdsliv.
- Det giver os meget større fleksibilitet, at jer nu er selvstændig og kan løse rigtig mange arbejdsopgaver her hjemmefra mit kontor på 1. salen. Når ens hobby også er ens arbejde, skal man passe meget på med timetallet i forhold til også kunne passe sin familie. Jeg forsøger at holde mig på 160 timer om måneden, og det lykkes meget fint lige nu. Jeg har ikke ret meget tid til at gå på jagt, som er min store hobby, men det er også fordi, at jeg prioriterer tiden med familien og mine to børn højt, siger Jesper.
Efter godt tre måneder er der kommet så meget tryk på kedlerne hos Hestlund Consult, at Jesper har pr. 1. maj ansat sin første medarbejder, en bogholder, der skal tage trykket af de mange arbejdsopgaver, der er væltet ind i formaet siden opstarten.
- Og jeg har ambitioner om at ansætte endnu flere folk. Derfor er jeg i gang med at råbe kompetente økonomichefer og controllere op, som jeg gerne vil have tilknyttet min virksomhed. Potentialet for vækst er bestemt til stede, så det er nu, jeg skal udnytte det momentum. gerne folk med iværksætterblod i årerne, og gerne folk der kan se sig selv servicere både danske og udenlandske kunder, siger Jesper Hoffmann.
En arbejdsplads jeg selv ville elske at være ansat i
Virksomheden beskæftiger sig med en bed vifte af services indenfor det økonomiske felt lige fra optimering til automatisering.
- Ud over klassisk bogholderi og CFO-services dækker vi også behovet for lidt tungere support samt en række specialopgaver. Jeg har flere gange rykket rykket ud som en en-mands taskforce, både i forbindelse med opstart af nye virksomheder og daglig økonomisk drift. Jeg har som sagt kunder fra det meste af landet, men vil også rigtig gerne have kunder her fra lokalområdet, siger Jesper Hoffmann og fortsætter:
- Der ligger mange spændende virksomheder her i området, og det er da også min hensigt at understøtte Giveområdet ved at skabe arbejdspladser her hos Hestlund Consult. Og så er det min helt klare hensigt at skabe en arbejdsplads, som jeg selv ville elske at være ansat i, og hvor jeg har de ansattes ryg, konstaterer Jesper Hoffmann.