Annonce
Give Avis

Vox Pop  - Du ejer din by vol. 2

I dette indlæg opfordrer Susanne Uldall Kring butikkerne til at samarbejde om at give kunderne brede og sjove brugeroplevelser, når de handler i byen. Foto: Jim Hoff
Avisen har i denne uge temaet "Du ejer din by" på plakaten, og i denne ombæring er det med henblik på Give som handelsby, at vi gerne vil høre borgerne, hvad de mener.Vi har spurgt borgerne på avisens Facebookside, og vi bringer her en række af de svar vi fik

GIVE: Susanne Uldall Kring: I forhold til udvalg af butikker er Give en rigtig god handelsby. 5-10 min i køre/cykelafstand. Gratis parkering og så lige udenfor døren

En super god by at købe gaver i - eks. Imerco, Kop og Kande, smykker, tøj, brugskunst, Matas, elektronik og fedt med mulighed for hårde hvidevarekøb.

Der er fodplejer, massør osv.

Annonce

Jeg vil foreslå at gøre mere i kundeoplevelser - samarbejdsaftaler på kryds og tværs, så kunder får en helhedsoplevelse. Der er meget uudnyttet potentiale for branding af Gives butikker.

Fx hul i ørerne er en stor oplevelse for både barn og forældre. I mange år inden tales der om oplevelsen, og barnet er spændt. Kald oplevelsen et navn. Tilbyd samlepakke - få hul i ører, tag selfie og tagge på nettet, som giver digital omtale.

1. Sørg for god oplevelse ved guldsmed evt. en lille ekstra-gave (merchandise, rabatbog, Give-armbåndet eller noget helt fjerde, som giver god omtale og får folk til at komme igen).

2. Dernæst - i samlepakken går man hen på fx. Diagonalkroen og fejrer oplevelsen (og den nu aftagende nervøsitet) med en kop varm kakao mv.,

3. Bagefter i legetøjsbutikken eller i Brugsen og få et gratis legetøj, en Give-malebog, samlemærker eller som barnet kan gå hjem og lege med som afslutning på en god dag og oplevelse.

Gør oplevelsen til noget kunderne taler positivt om til andre, som de andre også vil gøre brug af (fx. Brande-borgere, der siger vi skal til Give, for der kan man få “øreringspakken” -kald den noget mere fancy)

Branding og positiv omtale

Erhvervsforeningen kan med fordel lave et hav af sådanne oplevelser, som butikker tjener på, får omtale på (branding), og avisen kan skrive artikler om plus dele digitalt. Sæt jer endnu mere ind i kunders behov.

Vi kunne lave en velkommen-til-Give komite. Frivillige personer, der i samarbejde med mæglerbutikkerne besøger nye tilflyttere og uddeler en merchandisekurv med varer fra butikkerne, en rabatbog og arbejdspladser/navne på virksomheder i byen, sportsklubber (eller noget andet).

De har en i Brande og andre byer - som en positiv velkomsthilsen, der indbyder til fællesskab.

Vi kunne godt bruge en børnebutik eller flere udendørs mødesteder. Og endnu mere synlig skiltning (hvis lovligt) på indfaldsveje/Diagonalvejen som gør tydeligt opmærksom på, at der findes en bymidte med butikker og hvordan bilister kommer derhen - så butikker bliver lige så kendte som benzintanken, Jem & Fix og Give Elementer

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Give Avis

Nyt fra Give-Egnens Museum

Give Avis

Du ejer din by: Nu bliver det konkret

Annonce