HADERSLEV: Kameraet er altid med, når Rathibhan Ramachandran, kaldet Rathi, rejser ud i verden.
Den 27-årige Rathi står bag det nye reklamebureau Pacay Media, som hjælper virksomheder med alle typer af opgaver indenfor video- og drone-optagelser, fotografi og grafisk design.
Udover sin interesse for fotografi og videografi er Rathis helt store passion at rejse.
Hele verden er faktisk også hans arbejdsplads.
- Min passion for at udforske verden er også grunden til, at jeg startede, som selvstændig - for at få mere frihed og fleksibilitet. Jeg har sat mig for at besøge alle lande i verden og er nu oppe på 40 lande, fortæller Rathi.
Alene de seneste tre år har han besøgt 23 lande.
Rathi, iværksætterMin passion for at udforske verden er også grunden til, at jeg startede, som selvstændig - for at få mere frihed og fleksibilitet.
Videoer gik viralt
I takt med at rejselysten voksede, så blomstrede også interessen for at tage billeder og lave videoer, som Rathi deler på sin personlige Instagram og YouTube-kanal.
Hans første video om Thailand fik et stort gennembrud efter meget kort tid, hvorefter han blev kontaktet af det verdensomspændende nyhedsmedie Daily Mail, der ønskede at bruge videoen.
Flere af hans videoer er gået viral i både Danmark og udlandet.
Blandt andet har han for VisitDanmark lavet en video fra Fyn, som CNN Indonesia har brugt i forbindelse med en nyhedsudsendelse.
Derudover er hans videoer fra rejser fra Mexico samt på Cypern blevet brugt af RightThisMinute, som er et amerikansk tv show.
Elsker natur og dyreliv
Når Rathi rejser, så går han altid efter at besøge steder, hvor turister normalt ikke kommer. Det er der kommet mange interessante videoer ud af.
- Jeg er særligt interesseret i naturen og dyrelivet - og kulturen selvfølgelig, fortæller Rathi.
Han jagter den gode billedfortælling både til lands, til vands og i luften - dykker i havet, udforsker junglen og bestiger bjerge.
Næste rejsemål er Tunesien - Rathi rejser som regel alene.
Ofte laver han samarbejdsaftaler hjemmefra med hoteller, virksomheder og arrangører i det land, som han vil udforske.
Hans samarbejdspartnere er både virksomheder og private, og han har kunder i hele verden.
- Man kan godt være digital nomade nogle gange. Det er perfekt at kunne kombinere arbejde og rejser. Jeg har altid haft mange interesseret og været nysgerrig på det meste, fortæller Rathi.
Når man spørger den 27-årige eventyrer, reklamemand og influencer hvillket land, der har gjort størst indtryk på ham, er svaret overraskende.
Det er ikke det smukke ferieparadis med sol og strand og mange mennesker.
- Færøerne er så uspoleret. Jeg følte nærmest, at jeg var det eneste menneske deroppe mange af de steder, jeg besøgte. Der er jo flere får end mennesker, og luften var helt fantastisk frisk. Der følte jeg mig i ét med naturen, fortæller Rathi.
Blå bog
Rathi, 27 år, er født i Svendborg men han har boet det meste af sit liv i Haderslev, hvor han gik i skole i Starup og senere på det Blå Gymnasium i Haderslev.
Efter skolen rejste han fra byen for at studere multimediedesign i Odense, og han afsluttede med en overbygning i digital konceptudvikling. Han har sideløbende med sit studie haft jobs inden for telemarkering.
Han har også været SOME-manager hos FTZ, som er danmarks største grossist indenfor auto-dele.
Han er nu tilbage i Haderslev, hvor han driver reklamebureauet Pacay Media.