Annonce
Ugeavisen Haderslev

Top Rejser er flyttet og flyver derudad

Direktør for Top Rejser, Michael Prehn, har udsigt til gågaden fra rejsebureauets nye domicil på førstesalen over Meny i Gåskærgade. Foto: Dorthe Rasmussen.

Top Rejser er flyttet fra Storegade til Gåskærgade, hvor bureauet i dag ligger oven på Meny. Den tilbagetrukne placering er mere velegnet for et rejsebureau, der i dag mere lever af rådgivning.

Annonce

HADERSLEV: Det er efterhånden en del år siden, at Top Rejser var en rejsebureau, hvor man gik ind af døren og bestilte sin sommerferie til et varmt sted.

Det sønderjyske rejsebureauet med domicil i Haderslev har specialiseret sig i erhvervs- og grupperejser.

Private rejser arrangerer Top Rejser gerne til eksisterende erhvervskunder, som også gerne vil benytte sig af firmaets ekspertise.

- En meget stor del af vores arbejde i dag er rådgivning omkring rejser, fortæller direktør og ejer Michael Prehn.

Tidligere havde Top Rejser filialer rundt om i det syd og sønderjyske.

I dag giver det mere mening at samle kræfterne ét sted.

Firmaets rejserådgivere, der kommer fra hele landsdelen, har siden 2011 alle haft deres faste base på hovedkontoret i Haderslev, der i oktober 2017 rykkede fra Storegade til Gåskærgade.

At flytte til en større by som Kolding, har aldrig været inde i overvejelserne under forløbet med at tilpasse Top Rejser den nye virkelighed, hvor flere og flere booker rejser på nettet.

- Vi er det sønderjyske rejsebureau. Det er det, vi er kendte som, og vores domicil bliver her i Haderslev, fastslår Michael Prehn.

Mange af de ansatte pendler til Haderslev, og derudover har de også hjemmekontor.

- Som de fleste, der har arbejdsplads midt i byen, har vi da også udfordringer ved at skulle finde en parkeringsplads. Men alle er alligevel glade for at arbejde her i byen, for det giver noget andet end at sidde på et kontor i et eller andet industriområde og glo ind i en fabrik, konstaterer Michael Prehn.

Vi er det sønderjyske rejsebureau. Det er det, vi er kendte som, og vores domicil bliver her i Haderslev.

Michael Prehn, direktør Top Rejser
Netværk er vigtigt for et firma som Top Rejser, der blandt andet er medlem af ITP, en international sammenslutning af uafhænginge rejseburauer. Foto: Dorthe Rasmussen
Annonce

Firmaer prioriterer sikkerhed

Årsagen til flytningen fra Storegade i oktober var, at der var blevet for meget plads.

Flere og flere kunder booker deres rejser online, så der er ikke brug for hverken store udstillinger eller mødefaciliteter til kunder.

Det er i det tilfælde, at rejserne bliver lidt komplicerede, at kunderne kontakter rejserådgiveren for at få rådgivning.

- Fordi meget i dag foregår online, bliver det også meget mere tydeligt, hvad der er god service. Vi er i top online, men det er endnu mere vigtigt, at vi også er gode på offline, siger Hans Dahl, der er Top Rejsers onlineansvarlig og udviklingschef.

Det kan hurtigt blive kompliceret, hvis en forretningsrejse til flere destinationer i USA skal afsluttes med en tur til Rio.

Fly skal passe sammen, for ventetid er spildtid, og der kan være bestemte ønsker til overnatning og faciliteter, der kræver en specialviden.

For mange firmaer er rådgivning om sikkerhed også blevet en meget vigtig del af den pakke, de køber hos Top Rejser, når de sender medarbejdere på forretningsrejser til udsatte områder.

Rejsebureauet har udviklet et system, der kan kobles på GPS.

I løbet af 30 sekunder kan et firma spore en udsendt medarbejder og sende en SMS, hvis der for eksempel er sprunget en bombe i en undergrundsbane 100 meter væk fra, hvor vedkommende befinder sig.

Et anden service er en rejse-app, hvor medarbejderne kan samle alle sine rejse-bilag ét sted.

Det sparer tid, og tid er penge.

Det gælder også, når rejsen skal bestilles.

- Det kan faktisk være dobbelt så dyr at booke en rejse fem dage før afgang end ti dage før, så der kan spares mange penge, hvis virksomhederne planlægger rejser i god tid, konstaterer Hans Dahl.

Opstår der problemer under rejsen, har Top Rejser en 24 timers hotline, som kunderne kan ringe til.

Der ringer nogle hver dag og spørger om hjælp, og de får en sønderjyde i røret.

- Vi har ikke én eller anden hotline, der sidder i Indien. For vi er faktisk glade for, at kunderne ringer til os, fastslår Michael Prehn og Hans Dahl.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce