Annonce
Hedensted/Juelsminde Avis

Replik: Flextrafik skal man vist være socialdemokrat for at synes om

Søren Vanting. Pressefoto

Læserbrev: Tak for replik fra Socialdemokratiet i Hedensted Kommune på mit indlæg om busser på tværs af kommunen for at løse infrastruktur-udfordringer og binde kommunen bedre sammen, da foreningslivet trives på tværs, og man ikke kan komme frem uden flere biler pr. husstand.

Flextrafik skal man vist være socialdemokrat for at synes om.

Det var også en tidligere socialdemokratisk regering, der gik til valg med sit parlamentariske grundlag på lavere priser for kollektiv transport.

Annonce

Bekendt er vi nu, at det gik lige stik modsat, så min fortolkning af flextrafik er, det passer rigtig godt i den sammenhæng. Det er jo ikke så dyrt som taxa, men kan mildest taget ikke kaldes billigt.

Omvendt er det ikke en god historie, når bilerne kører over hele landet, efter hvor bestillingerne kommer ind fra. I et eksempel for en daglig tur, som begyndte i Svendborg og over Trekantområdet og videre til Esbjerg og retur til Aarhus pga. bopæl for chaufføren.

I min optik er der ikke meget bæredygtigt eller CO2-korrekt i den situation.

Tilmed har der været udfordringer med køre/hviletids-bestemmelser. Det ved jeg pga. historier fra flere brugere af systemet, fordi de ikke havde anden løsning.


Fleksibiliteten er mest for brugere, der har hele dagen til rådighed. Det kan ikke anvendes med fordel af erhvervsaktive eller yngre, der vil over vores kommune.

Søren Vanting


Fleksibiliteten er mest for brugere, der har hele dagen til rådighed. Det kan ikke anvendes med fordel af erhvervsaktive eller yngre, der vil over vores kommune.

Der skal faste køreplaner og mest klimavenlige busser til. Hvis regionen ikke får oprettet trafikknudepunkter, så skal kommunen hjemtage og drive busser i kommunal virksomhed, der allerede i dag driver ruter i kommunen med succes.

Det kan gøres bedre.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Hedensted/Juelsminde Avis

70-årige Inger har klædt de kendte og rige på i flere årtier: Folk kører gerne langt for designerens råd

Annonce