Annonce
Holstebro Onsdag

Byens Bestseller-butikker har stukket hovederne sammen

Holstebros seks Bestseller-butikker går sammen om et efterårs-modeshow. Her ses en repræsentant for hver sin butik samlet på Store Torv: Fra venstre er det Camilla Kjeldsen fra name it, Sofie Knudsen fra Only, Martin Koch fra Jack & Jones, Nadja Knudsen fra Vero Moda på Store Torv, Trine Graagaard fra Selected og Sarah Moussa fra Pieces. Foto: Ninna Pirchert

De seks forretninger er gået sammen om et efterårsmodeshow, der bliver holdt på Hotel Schaumburg onsdag den 10. oktober.

Annonce

Holstebro: De seks Bestseller-butikker i Holstebro har de seneste fem til seks år haft en fast tradition med at holde et fælles modeshow i foråret, hvor forretningerne har præsenteret deres sommerkollektion.

- Nu har vi stukket hovederne sammen og blevet enige om for at første gang at forsøge os med et fælles modeshow i efteråret, hvor vi kan vise vores vinterkollektion, fortæller Sofie Knudsen.

Hun er butikschef i Only, der har til huse i Nørregade 3.

Butikkerne har lejet lokaler på Hotel Schaumburg, hvor modeshowet foregår onsdag den 10. oktober. Modellerne går ud på catwalken fra klokken 18.30 og viser tøj i en times tid. Hver butik viser seks til otte sæt tøj, og modellerne er både personale samt deres familie, venner og bekendte. Efter modeshowet er der åbent i alle Bestseller-butikkerne til klokken 21. 30, hvor kunderne kan shoppe med rabat.

De deltagende butikker er foruden Only, Vero Moda, Pieces, Selected, name it og Jack & Jones.

Annonce

Mænd køber efter behov

- Det er sværere at trække mænd til et modeshow, end det er at få kvinderne til at komme, men vi kunne altså godt tænke os, at der kom lidt flere mænd, siger Martin Koch,

Han er butikschef i Jack & Jones, der er den eneste af Bestseller-butikkerne, der udelukkende sælger herretøj. Selected sælger tøj til begge køn, mens de fire andre har modetøj til kvinder og børn på hylder og bøjler. Butikschefen i Jack & Jones byder derfor gerne på en kold øl i butikken i Grønsgade til de mænd, der deltager i arrangementet.

- Mænd køber mere efter behov. Hvis de mangler en skjorte eller et par jeans, så kommer de. Ellers ikke, forklarer Martin.

- Kvinder bliver oftere inspireret af det, de ser og lader sig friste af det, tilføjer Sofie, der tror på, at kvinder generelt har et større shoppegen end mænd.

Annonce

Goodiebags til alle

Til efterårsshowet er der sat 250 billetter til salg, - der kan købes i butikkerne, - og det er 50 flere end til forårsshowet.

- Vi plejer at få udsolgt, og der plejer også at komme nogle og spørge efter billetter, efter at der er udsolgt, siger Martin, der tilføjer:

- Vi satser på og håber på, at modeshowet i efteråret også bliver en fast tradition.

Billetterne koster 50 kroner. Publikum får en goodiebag, som alle butikkerne lægger små overraskelser i. Desuden bliver der trukket lod om præmier på indgangsbilletterne.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce