Annonce
Holstebro Onsdag

Sportskæde skræddersyr corona-løsninger til udsatte kunder

Sportskæden holder lige som mange andre forretninger Black Week i stedet for Black Friday, så der ikke bliver trængsel i butikken. Foto: Ninna Pirchert
Seks ud af ti danskere føler, at det er lidt mere utrygt at handle i butikker i corona-tiden. Det viser en ny landsdækkende analyse. Derfor lancerer Sportsmaster i Holstebro og kædens andre butikker en skræddersyet corona-kundeservice.
Annonce

Holstebro/Danmark: Årets to største shoppemåneder er i gang, men seks ud af ti danskere føler, at det er blevet lidt mere utrygt at handle i butikker midt i en corona-tid.

Det viser en ny, landsdækkende YouGov-analyse.

Undersøgelsens resultat har fået Sportmaster i Holstebro og kædens andre butikker til at skræddersy en corona-kundeservice, der øger den personlige service - både i butikken og online.

- I de kommende måneder vil butikschef Stefan Olsson og personalet i Sportmaster i Holstebro gøre det lettere for dem, der har behov for mere fleksibel shopping i disse corona-tider, siger  Andreas Holm, der er administrerende direktør i kæden, i en pressemeddelelse.

Annonce

Før og efter åbningstid

- Sammen gør vi det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i Sportmaster uden for de travle perioder - det kan være før eller efter normal åbningstid eller på tidspunkter, hvor vi ved, der ikke er travlt, tilføjer direktøren.

Mere om undersøgelsen

Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov på baggrund af 1000 CAWI-interview med danskere i alderen 18+  i perioden fra den 30. oktober til den 2. november 2020.

Spørgsmålene var ikke specifikt relateret til Sportmaster.

Undersøgelsen viser, at 60 procent føler, at det er blevet mere utrygt at handle i de fysiske butikker i corona-tiden.

35 procent siger direkte, at utrygheden hænger sammen med, om der er mange mennesker i butik eller butikscenter.

Det betyder noget for danskerne, for hver fjerde dansker vurderer nemlig, at de har brug for den inspiration, vejledning og rådgivning, man kan få i butikken - for eksempel ved gavekøb.

Sportmaster har også undersøgt, hvad der kan øge danskernes tryghedsfølelse.

20 procent af de danskere, der føler sig mere utrygge peger på, at særlige åbningstider, hvor der er garanti for, at der er få mennesker i butikken, vil hjælpe dem.

Butikschefen i Holstebro har et meget præcist overblik over, hvornår der er "run" på i forretningen, og hvornår der er mere stille.

- Den viden om den enkelte butik bringer vi i spil, så vi kan vejlede vores kunder og hjælpe dem med særlig gode tidspunkter eller have en dialog om en skræddersyet løsning, fortæller Andreas Holm, der opfordrer de kunder, der har behov for det, til at ringe til butikken, der har til huse på adressen Nørregade 1.

- Jeg er glad for, at vi kan være med til at hjælpe nogle af de mange, som skal passe mere på sig selv i den her tid, lyder det fra butikschefen i Holstebro, Stefan Olsson.


Jeg er glad for, at vi kan være med til at hjælpe nogle af de mange, som skal passe mere på sig selv i den her tid.

Stefan Olsson, butikschef i Holstebro


Annonce

Ekstra folk ved telefoner

Undersøgelsen viser også, at 52 procent af danskerne forventer at placere halvdelen eller mere af alle indkøb frem til og med jul online. Også ved online-shopping er der mere hjælp at hente:

Der er de kunder, der er i den situation, at de simpelthen ikke kan eller bør gå ud og shoppe.

- Vi har sat ekstra bemanding på vores telefoner, så vi kan hjælpe forbrugere med spørgsmål om alt fra størrelser, modeller og levering, sådan at vi servicemæssigt ligestiller dem, der handler i butik og online, lyder det fra sportskæden.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Holstebro Onsdag

Julemarked i Haderup aflyst

Annonce