Annonce
Horsens Posten

Detailhandelsformand: Her er det også et nej tak til en webshop - men beundrer butikkers indsats

Mette Frost, detailhandelsformand i Business Horsens og butiksindehaver i Hestedamsgade, har som butik Ann Å bevidst fravalgt at have en webshop tilknyttet sin forretning. For dyrt, lyder det fra Mette Frost, der samtidig understreger, at hun er fuld af beundring over alle de forretninger, der under nedlukning holder kontakten til deres kunder via online-salg på sociale medier, via telefonen med videre. Foto: Morten Pape
Hos detailhandelsformand, Mette Frost, der også er indehaver af lingeriforretningen Femina Lingeri & Skrædder er der forståelse for butik Ann Å's webshop-fravalg .
Annonce

Horsens: - Jeg skal kunne se mine kunder i øjnene, og de skal kunne nyde godt af min faglighed. Det kan de i min fysiske butik, men ikke via en webshop.

Hos detailhandelsformand for Business Horsens og indehaver af Femina Lingeri & Skrædder i Hestedamsgade, Mette Frost, er der forståelse for det webshop-fravalg, butik Ann Å tager.

Online-handel er på mange kunders og forretningsindehavers læber for tiden. Også City Horsens har været ude med et tilbud til byens detailhandel, som gratis kan bruge en fælles city-hjemmeside til at lægge nogle af deres vare til salg online.

Fra Mette Frost lyder det:

- Jeg har takket ja til cityforeningens fælles webshop, for jeg synes om initiativet for at holde gang i handlen. Men ellers ser jeg ikke, at en webshop for mig og min butik ville give mening på sigt. Det kræver kapital og er tidskrævende. Det skal alle huske at tage med i deres overvejelser, når de vælger den salgskanal, siger hun.

Annonce

Fuld af beundring

Mette Frost forklarer, at hun tager hatten af for alle de forretninger, der finder på kreative løsninger for at holde gang i salget under nedlukningen.

- Jeg er virkelig fuld af beundring . Der er salg via online-fremvisninger, via telefonen og lignende, og på den måde yder mange butikker en indsats for at holde kontakten med deres kunder - det sker også ved at lægge varer på Facebook, det gør jeg også selv. Men det er efterhånden en udmattelseskamp det her. Vi kæmper alle for at bevare energien og gejsten, siger hun.

I City Horsens arbejder man videre på at klæde foreningens medlemmer bedst muligt på til online-salg.

Senest har cityforeningen inviteret til virtuelt møde med medlemmerne. Her handlede det om salg af varer online med besøg af en inspirator fra det digitale Horsens-bureau Bubble.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Horsens Posten

En dobbelt danmarksmester, to dygtige fodboldtrænere og enhver svigermors drøm: Unge horsensianere hyldet hver for sig

Annonce