Annonce
Horsens Posten

Hansen og Nissen: Nej, vi bliver ikke udnyttet

I herretøjsforretningen Hansen/Nissen og indehaver Martin le Fevre er det ikke oplevelsen, at kunder kommer og prøver varerne af, for så at gå hjem og købe dem på nettet. Foto: Jørgen Hasseriis
Indehaver af herretøjforretningen Hansen/Nissen på Søndergade, Martin le Fevre, oplever ikke, at kunderne i hans butik har en plan med at prøve hans varer af, for så at gå hjem og bestille andetsteds på nettet.
Annonce

Horsens: En undersøgelse, foretaget af fagforeningen Business Danmark, viste i august en tendens hos danskerne til, at nogle af os går i butikkerne udelukkende for at prøve en vare, som vi har tænkt os at gå hjem at købe på nettet.

Det drejer sig om mere end hver tredje, der enten har gjort det eller mener, at det er okay at gøre det.

Den forbrugeradfærd kan herretøjsforretning Hansen/Nissen på Søndergade dog ikke nikke genkendende til.

- Det er ikke noget problem her. Det oplever vi faktisk ikke, lyder det fra indehaver Martin le Fevre.

Han har 17 ansatte i den fysiske butik, der ud over et herreafsnit i to etager og egen skrædder også byder på en ungdomsafdeling, Backstage.

- Vi har selvfølgelig oplevet, at kunder går igen, at de tager billeder af tøjet, eller at de ikke har fundet det, de kom efter, men sådan er det jo. Vi kan ikke altid vide hvorfor. Vi bestræber os altid på at servicere kunden så langt hen, vi kan, og det er det, der betyder noget for os, siger han.

- For os gælder det hver gang om at servicere kunden, at give den gode oplevelse og finde ud af, hvad behovet er, og så prøve at finde det. Det er vores fokus, og så kan vi ikke gøre mere. Vi har altid været kendt for at have et meget stort udvalg, både på størrelser og farver. Og det er vigtigt for os, at der skal være tøj til alle, pointerer Martin le Fevre og tilføjer, at det ikke mindst gælder op til jul.

- Selv få dage før jul sætter vi en ære i at holde størrelsen hjemme, uanset hvad man skal bruge. Det handler om ikke at gå forgæves, og det ved kunderne godt, at de ikke gør her, mener han.

Han kan ikke komme i tanke om at give nogle tips og tricks til, hvad andre butikker kan gøre, eller hvad de i Hansen/Nissen selv skal gøre, hvis de - hypotetisk set - i en periode begynder at have på fornemmelsen, at deres service udnyttes. Han er nemlig slet ikke vant til at tænke i de baner - fordi de ikke har oplevet det.

- Nej, det ved jeg faktisk ikke. Vi kan aldrig finde på at sige nej til en kunde, at de ikke må komme at kigge i butikken og for eksempel tage et foto af varen. Det kan jo være, de skal bruge det til en ønskeseddel. Her vil vi gerne holde fast i dyderne, og så skal der være plads til alle kunder, høj som lav, bred som smal. Vi opfatter os selv som en butik, folk kender. De ved, hvad vi står for, og vi har været her i så mange år. Folk kender vores service og vejledning, understreger Martin le Fevre.

Han erkender dog, at nettet har fået en stigende vægt, når man snakker om indkøbsmuligheder, men det ser han ikke som noget problem.

- Vi har også oprettet en hjemmeside, fordi det er et godt supplement. Det gør ikke noget at være synlig og have et ben at stå på dér også. Der er jo kommet mere fokus på det. Men vi mærker ikke, at kunderne udnytter os, fastslår han.

Det skrev vi sidste gang

I vores serie om netkundernes adfærd og påvirkning af detailhandlen har vi 19. november og 3. december bragt nogle artikler om situationen i Horsens.

19. november skrev vi dels om den undersøgelse, som Business Danmark offentliggjorde i august, dels om Ønskebørn i Horsens og butikkens måde at håndtere udfordringen på.

3. december gjaldt det Holst Sko på Søndergade og butikkens oplevelse af den forbrugeradfærd, skobutikken karakteriserer som "et generelt problem". Vi skrev også om detailhandelsformandens holdning til den type konkurrence i butikslivet.

Du kan finde artiklerne på www.horsensposten.dk.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce