Annonce
Horsens Posten

Sådan griber de det an: Black friday er vokset til mange black days

Black Friday plejer at gøre byen sort af mennesker. Men i år er der gjort mange foranstaltninger for at få indkøbene spredt over flere dage, ligesom åbningstiderne er blevet udvidet. Arkivfoto: Morten Pape
Black friday har udviklet sig til en af årets største indkøbsdage. I år får coronaen butikkerne til at sprede handlen ud over flere dage.
Annonce

Horsens:  Formanden for detailhandelsudvalget, Mette Frost, er overbevist om, at kunderne nok skal finde ud af opføre sig fornuftigt i denne uge, som bliver præget af butikkernes gode slagtilbud i forbindelse med black days.

- Jeg vil gerne rose folk for at være gode til at holde afstand og passe på hinanden, siger indehaveren af Femina Lingeri og Skrædder.

Hun oplever også, at folk er eminente til at bruge mundbind og spritte hænderne af.

Vi har spurgt en række butikker, hvordan de griber "black days" an i henhold til corona-restriktionerne.

1 Femina skyder julehandlen i gang med balloner

Mette Frost, indehaver af Femina Lingeri og Skrædder: Vi markerer black days med et ballonlotteri. Man trækker en ballon ned og ryster den for at se, om der er en seddel og dermed en gevinst. Det kan være alt fra Wolford-strømper til morgenkåber. Og så byder vi på chokolade, som man kan tage med, da det er lidt svært at drikke champagne med mundbind.

2 Sinnerup tager hele ugen

Jan Henriksen, Sinnerup: Vi kører med tilbud hele ugen fra mandag den 23.11 til søndag den 30. november. På den måde samler vi ikke for mange ad gangen. Sidste år havde vi 1300 i butikken på Black Friday. Normalt har vi 300.

3 Hansen/Nissen kører med punkttilbud

Martin Lefevre, Hansen/Nissen: Vi spreder punkttilbud ud over hele ugen for at sprede kunderne og holder desuden tre dage med black days. Og så tager vi naturligvis de normale restriktioner med mundbind og restriktioner.

4 Botex klar til stort tredages-brag

Torben Sørensen, Botex i Jessensgade: Black friday er vores suverænt største dag. Sidste år solgte vi denne fredag mere, end vi normalt sælger på 14 dage. Vi håber også på stort brag i år,  fordelt på tre "black dDays" med udvidede åbningstider, hvor vi har rabatter mellem 25 og 50 procent.

5 Benedikte er godt i gang

Benedikte Nørgaard, Benedikte: Vi er allerede godt i gang med to butikker, hvor vi i outletbutikken har rabatter på 40 procent og mere. Mens vi har åbningstilbud i vores nye butik på Søndergade. Så derfor får vi det spredt ud over hele ugen.

6 Legeland har sendt voucher ud

Søren Nielsen, Legeland: Vi gør ingenting, forstået på den måde, at vi kører "black november" i stedet. Normalt har vi 20 procent på vores varer på black friday. Men i år har vi i stedet sendt en voucher ud til alle kunder i vores mobil-kundeklub. Så kan de i stedet få 20 procent på en handel i løbet af november. Og i den forbindelse har vi også valgt at holde åbent alle søndage i november.

7 Butik Hviid tager en hel uge i brug

Marianne Friis, Butik Hviid: Vi plejer kun at have slagtilbud på selve dagen, black friday. Men i år spreder vi ud over en uge og kalder det for "black week", for vi vil ikke være skyld i, at folk stimler sammen og står på nakken af hinanden.

Sammen med cityforeningen laver vi åbningstiderne om og holder torsdag til fredag åben klokken 10-19 og lørdag 10-15. Og så holder vi naturligvis nøje øje med, hvor mange kunder der er inde i forretningen ad gangen og vi spritter af og så videre.

8 Intersport er i fuld gang

Nicolai Eghøj, Intersport: Vi begyndte med tilbud torsdag 19. november. I butikken kører vi black friday-tilbud til og med på lørdag og på vores webshop til og med søndag. Derudover følger vi naturligvis de retningslinjer, der er i forhold til corona, og så håber vi ved at brede black friday-markeringen ud over flere dage, at folk ikke møder op i hobetal på fredag. Sagt med andre ord, så satser vi med den her strategi på at få handlen spredt ud på dagene.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce