Annonce
Horsens Posten

Superego donerer hjælp til byens butikker: Shop hos dem, du har nær, lyder budskabet

Også Horsens Kommune støtter op, og budskabet og det genkendelige udtryk vil derfor være at finde på diverse reklamesøjler rundt omkring i byen, fortæller Anders Juel, direktør i Superego. Fotoillustration: Superego
Superego har ikke bare udviklet et koncept, der skal styrke sammenholdet i Horsens, når det gælder den lokale handel. Bureauet bidrager selv til sammenholdet ved at forære konceptet til byens butikker.
Annonce

Horsens: Shop hos dem, du har nær.

Sådan lyder budskabet i et koncept, som det lokale reklame-bureau Superego har udviklet for City Horsens, og som City Horsens nu ruller ud for at sætte fokus på sammenholdet i byen, når det gælder opbakningen til de lokale butikker.

Da coronaen i marts lukkede store dele af samfundet ned, mærkede citychef Michael Kongsmark, at flere af byens butikker var pressede, og han fik derfor ideen til at sætte fokus på vigtigheden af opbakning til det lokale handelsliv. Han forestillede sig en form for et logo eller lignende, som butikkerne kunne stå sammen om.

- Det var en løs idé, og jeg vidste ikke præcis, hvad det kunne være. Derfor kontaktede jeg Anders Juel i Superego, fortæller citychef Michael Kongsmark.

Når der sker ekstraordinære ting, er man også nødt til at handle ekstraordinært, og det har vi valgt at gøre i dette tilfælde.

Anders Juel, Superego

Annonce

Det greb om sig

Anders Juel, indehaver og direktør i Superego, greb bolden og spillede den videre til en gruppe af sine ansatte.

- Det var en god tanke, som tændte noget i mig. Jeg tænkte, at den skulle vi nok få knækket, hvis vi mødtes nogle stykker. Da vi tog den internt, greb det om sig, og vi nåede frem til, at vi gerne ville lave et helt koncept med rigtig ordlyd og design, der kan tages lidt videre end bare et logo, fortæller Anders Juel, som samtidig besluttede at forære City Horsens konceptet kvit og frit.

- Når der sker ekstraordinære ting, er man også nødt til at handle ekstraordinært, og det har vi valgt at gøre i dette tilfælde. Det kan vi selvfølgelig ikke leve af, men når det er sagt, er vi selv en del af Horsens, vi bor i Horsens, vi laver forretninger i Horsens, og vi bakker selvfølgelig op om Horsens. Særligt i kølvandet af corona bliver der brug for et øget fokus på lokal handel, og det vil vi gerne støtte op om. Det her er noget, vi kan, og derfor var det oplagt mulighed for os til at give noget tilbage til vores kunder på en måde, som vi mener, kommer hele byen til gode, forklarer Anders Juel.

Det vækker glæde hos City Horsens:

- Vi er meget taknemmelige, både for resultatet, som er noget mere end min flyvske tanke, og for at Superego vil sponsorere så meget, som de har gjort her, siger Michael Kongsmark.

Annonce

Budskab på badge og pyloner

Anders Juel forklarer, at Superego er kommet op med en ordlyd, der er tvetydig, da det nære kan forstås såvel geografisk som relationsmæssigt.

Foruden ordlyden og et logo har bureauet udviklet et helt visuelt univers med forskellige elementer af grafiske opslag, som det nu er op til City Horsens og byens butikker at rulle ud.

- Foreløbig har vi lagt konceptet ud på Facebook, hvor man eksempelvis kan hente et badge til sit profilbillede med teksten "Jeg shopper hos dem, jeg har nær." Løbende vil vi folde det ud på flere platforme. I næste uge vil det for eksempel være synligt på pylonerne langs indfaldsvejene, ligesom vi arbejder på forskellige trykte materialer, fortæller Michael Kongsmark.

Byens borgere kan også hjælpe med at sprede budskabet, forudser City Horsens og Superego.

- Jo flere, der bruger logoet og ordlyden i deres kommunikation på eksempelvis Facebook, des flere gange vil vi alle blive eksponeret for det gode budskab, som forhåbentlig vil lagre sig og minde os alle om vigtigheden, siger Anders Juel.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Horsens Posten

Fem fra politirapporten

Horsens Posten

Loppemarked i Pipkvarteret

Horsens Posten

Fire komikere i ét show

Horsens Posten

Nabokrigen raser i ny bog

Annonce