Annonce
BYUDVIKLING

Nu går byggeriet af næste etape af nyt kvarter i gang: Se her, hvordan det kommer til at se ud

Grønne passager og pladser skal ifølge bygherren være med til at skabe 'et levende og mangfoldigt bykvarter'. Illustration: Postbyen
Fire slanke tårne - det højeste på højde med Rådhustårnet - bliver den centrale del af anden etape af byggeriet i Postbyen. Området, der både får boliger, kontorer, restauranter og cafeer bliver bilfrit og forventes at stå klar om tre år.

Byggeriet af det nye kvarter Postbyen mellem Hovedbanegården og Kalvebod Brygge er allerede i fuld gang. Men i dag, tirsdag, bliver der taget hul på et nyt kapitel i byudviklingsprojektet, når anden etape af byggeriet bliver sat i gang.

Sædvanligvis vil den første støbning i et nyt, større byggeri bliver markeret med festivitas, men det sætter corona-restriktionerne en stopper for.

Til gengæld har Postbyen, der udvikles af Danica Pension, valgt at afsløre nye visualiseringer, der viser hvordan det nye område kommer til at se ud, og hvad det kommer til at byde på.

- Anden etape af byggeriet i Postbyen markerer en milepæl. Denne væsentlige del af den kommende Postby vil, på bedst tænkelige vis, bidrage med liv og leben alle ugens dage og samtidig tilbyde skønne bilfri uderum til glæde for såvel københavnere som besøgende, siger ejendomsudviklingsdirektør i Danica Pension, Robert V. S. Nellemann i en pressemeddelelse.

- Vores ønske er at skabe en af de mest attraktive byområder, ikke bare i København, men i hele Danmark. Det skal være et område, som folk vil besøge og være i, siger han.

Annonce

Fire slanke tårne

En markant del af anden etape af byggeriet er fire slanke tårne, hvoraf det højeste bliver på højde med tårnet på Københavns Rådhus. I to af de fire tårne, der bliver henholdsvis 15 og 29 etager, vil der være boliger. De øvrige to tårne kommer til at bestå af hotellejligheder.

Mellem tårnene og Danske Banks nye domicil ud til Carsten Niebuhrsgade opføres 'The Stamp', der er navnet på projektets kontorhus.


Vores ønske er at skabe en af de mest attraktive byområder, ikke bare i København, men i hele Danmark.

Robert Nellemann


Det anslås, at omkring 6.000 mennesker vil komme til at arbejde i Postbyen, og at 20.000 dagligt vil besøge bykvarteret, der bliver bilfrit. Biler og cykler parkeres i den store parkeringskælder med 800 parkeringspladser.

Det er KPC, der er totalentreprenør på projektet på i alt 92.000 kvadratmeter. Bygningerne skal certificeres efter DGNB-standarden, så hele projektet i Postbyen bliver bæredygtighedscertificeret.

Byggeriet forventes at stå færdig i 2024.

Omkring 20.000 mennesker om dagen forventes at have deres gang i Postbyen, når byggeriet står færdigt i 2024. Illustration: Postbyen
Det højeste af tårnene bliver på 29 etager. Illustration: Postbyen
'The Stamp' bliver et stort kontorhus i Postbyen. Illustration: Postbyen
Postbyen bliver fri for biler. Illustration: Postbyen

_

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Indre By

Ingen forurenende biler i Indre By

Annonce