Annoncørbetalt indhold

Det nye Amager – hvad er status?

Annonce

Det sidste lange stykke tid er der sket ting og sager på Amager. Især i området ved Amagerbro, har der været gang i, og er stadig gang i, renoveringer af bybilledet. Men hvordan står det til, hvilke konsekvenser har det haft, og hvad kan vi glæde os til? Læs med her og få overblik over det nye Amager.

Annonce

Totalrenoveret Amagerbrogade

Det kan ikke være gået nogle Ama’rkaneres næse forbi, at en strækning på 1,5 kilometer af Amagerbrogade, har været igennem en markant forskønnelse. 15 måneders konstant vejarbejde blev overstået for nogenlunde et år siden, og Amagerbrogade stod igen klar til de sædvanlige busser, bilister og cykler. Formålet med den store renovering, var at forvandle den tungt trafikerede hovedgade på Amager, til et handelsstrøg med plads til træer og bredere cykelstier of fortov – og herved gøre Amagerbrogade særligt velegnet til ”bløde trafikanter”. Den ekstra plads til blev taget fra den tidligere eksisterende busbane, hvilket altså betyder, at bilisterne nu skal vente bag busserne – det er der delte meninger omkring.

Renoveringen af Amagerbrogade bød på konstant vejarbejde, med både afspærringer og gravearbejde. Det fik konsekvenser for de mange butikker, der lå midt i arbejdszonen. Flere af butikkerne oplevede et markant salg i omsætningen – både på grund af manglende skiltning til butikkerne og på grund af mindre trafik i området.

Annonce

Nye tider på Amagerbrogade

Efter det 15 måneders lange kaos på Amagerbrogade, ser fremtiden igen lysende ud. Det slidte Amagerbrogade er blevet erstattet med pænere butikker samt flere nye og spændende butikker, der kan bidrage til et moderniseret, hipt Amager.

På trods af de nye tider på Amagerbrogade, er målet at bevare nogle af de gode, gamle, lokale butikker og kombinere dem med nogle af de store internationale kæder. Antallet af tomme butikker på Amagerbrogade, har været nogenlunde uændret i lang tid – men til gengæld kan man se en udskiftning, hvor servicebutikker, som frisører, caféer og cykelhandlere, i højere grad vinder indpas.

Butikkerne på Amagerbrogade kan dog ikke ånde lettet op. I foråret 2020 står det nye Amager Center færdigt, hvilket betyder en øget konkurrence fra det nyrenoverede center. Butikkerne på Amagerbrogade skal derfor huske at gøre opmæksomme på sig selv, så de ikke bliver glemt i mængden. På Skiltex.dk kan man finde skilte og displays til alle slags virksomheder, og sikre at man ikke forsvinder i mængden.

Annonce

Moderniseret Amager Center

Den storstilede ombygning af Amager Centret, forventes at stå færdig i foråret 2020. Udviklingen af centeret vil gøre plads til mellem 20 og 30 nye butikker, med både nye spændende spisesteder og endnu flere shoppingmuligheder. Renoveringen har fokus på at centrets udtryk fortsat passer ind i bybilledet og at centret fortsat spiller sammen med den omkringliggende by.

En af de mest bemærkelsesværdige ændringer er, at Amager Centret vil blive åbnet op i gadeplan og herved skabe et hyggeligt torvemiljø. Den nye indretning er inspireret af udlandet og den nye indretning vil derfor skille sig markant ud fra den traditionelle centerindretning.

En række af de nye butikker man kan se frem til at besøge i det nye center er blandt andet Søstrene Grene, Espresso House, Joe & the Juice, Wokshop, Rituals, Minifin og Rituals, så der er altså noget at glæde sig til.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
CORONA

Dagens coronatal: Smittetal falder en smule

Annonce