Annonce
Kerteminde Ugeavis

Den digitale shopper har internettet med på gågaden

Flere og flere støtter sig til smartphones og tablets, når der handles ind i byens butikker.

En ny generation af forbrugere kombinerer både nettets muligheder med detailhandlens nærvær og byliv. Det er godt for begge parter.

Annonce

Regionalt: Kampen om kundernes opmærksomhed fra butikker og nethandel behøver ikke være et enten eller – det kan også være et både-og.

Faktisk er der blandt eksperter i detailhandel i stigende grad fokus på en ny generation af shoppere: Dem, som tager netbutikken med i lommen, når de tager på strøgtur.

Størsteparten af os har allerede muligheden for at have nettet med i form af den smartphone, vi alle har på os – men det er ikke os alle, der benytter sig af det. Det kommer vi til!

Allerede nu er der skønsmæssigt en tredjedel af alle shoppere, som bruger nettet aktivt, når de handler i den fysiske butik. Det kan være at gå på vinappen og se, om en rødvin på udsalg i butikken nu også er værd at drikke, eller det kan være et tjek på prismatchende hjemmesider, når man skal se på det nye fjernsyn.

Andelen af folk, som bruger nettet aktivt i den fysiske butik, forventes at stige yderligere til cirka halvdelen af os i løbet af en håndfuld år.

Typisk for generationen af shoppere er, at de holder af bylivet og oplevelsen af at kunne gå på en café eller møde venner og kolleger, når man handler – men samtidig gider man ikke købe til overpriser eller komme hjem med produkter, der er dårlige anmeldelser på.

Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu

Mest læste

Annonce