Annonce
Kerteminde Ugeavis

Skræddersyet corona-kundeservice: Lokal sportsbutik vil gøre det mere trygt at handle

Sefko Agic er souschef i Sportmaster i Kerteminde og håber, at butikskædens nye tiltag vil gøre, at kunderne vil føle sig mere trygge ved at handle. Foto: Mette Louise Fasdal
Sportmaster i Kerteminde udvider servicen for at følge kunderne corona-sikkert gennem julehandlen.
Annonce

Kerteminde: Mere service over telefonen og mulighed for særlige åbningstider.

Den pandemi, vi står midt i, stiller større krav til forandringer og tilpasninger. Både derhjemme, på jobbet og når vi handler i butikkerne.

Derfor lancerer butikskæden Sportmaster nu en ny skræddersyet corona-service til sine kunder. Det fortæller Sefko Agic, der er souchef i Kertemindes lokale sportsforretning:

- Det er et megafedt tiltag, som gør, at vi også kan hjælpe vores ældre kunder, der måske gerne vil købe julegaver til børnene, men kan være bange for at gå ud og handle.

Efter der er kommet et krav om, at der skal bæres mundbind, når du går i butikkerne, har han godt fornemmet, at der er kommet en større påpasselighed.

- Folk tænker ligesom mere over det, når de skal bære maskerne, mener han.

Annonce

Ring til "Hensynslinjen"

Hvis du er utryg ved at gå ud og handle på tidspunkter, hvor der kan være mange mennesker, kan du nu som kunde kontakte "Hensynslinjen" i Sportmaster, som har telefonnummer 89 88 80 72. Her kommer du i kontakt med en medarbejder, som sørger for at udforme en løsning, som passer dig bedst.


Det er et megafedt tiltag, som gør, at vi også kan hjælpe vores ældre kunder, der måske gerne vil købe julegaver til børnene, men kan være bange for at gå ud og handle.

Sefko Agic, souschef i Sportmaster i Kerteminde


Som souschef i Sportsmaster i Kerteminde har Sefko Agic et præcist overblik over, hvornår der er run på i forretningen, og hvornår der er mere stille. Den viden bliver brugt, når kunden skal vejledes i at komme på et særligt godt tidspunkt.

- Vi møder også gerne tidligere eller går senere hjem, hvis kunden er mest tryg ved at komme uden for åbningstid, fastslår souschefen i Kerteminde, der har været i butikken siden 1. august 2017.

Sportmasters analyse

Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1000 CAWI-interview med danskere i alderen 18+ år, i perioden 30. oktober - 2. november 2020.

Spørgsmålene var ikke specifikt relateret til SPORTMASTER. Man bad danskerne svare på:

1.Føler du dig mere usikker eller utryg ved at handle i fysiske butikker nu end før corona-pandemien?

2.Hvor meget af de kommende måneders shopping forventer du at gøre i henholdsvis fysiske og online butikker? Fx i forbindelse med jul, advent og særlige tilbudsdage. Her tænkes ikke på dagligvareindkøb.

3.Hvilke af nedenstående services kunne få dig til at føle dig mere tryg når du skal shoppe/handle i fysiske butikker? Her tænkes ikke på dagligvareindkøb.

Kilde: Sportmaster

Annonce

Vejledning over telefonen

Sportmaster har tilbudt at lancere den nye kundeservice efter, at kæden har gennemført en landsdækkende analyse, hvor man har taget pulsen på danskernes forventninger til deres indkøb i den kommende tid, hvor højsæsonen for gavekøb står for døren.

60 procent føler, at det er blevet mere utrygt at handle i de fysiske butikker i disse corona-tider. Og 35 procent siger direkte, at utrygheden hænger sammen med, om der er mange mennesker i butik eller butikscenter. Og det betyder noget for danskerne, for 24  procent vurderer nemlig, at de har brug for den inspiration, vejledning og rådgivning, man kan få i butikken - eksempelvis ved gavekøb.

Derfor tilbyder butikskæden ikke blot, at det er muligt at handle, hvor der er færre mennesker i butikken, men det bliver også muligt at ringe og få vejledning over telefonen, hvis det er det, man er mest tryg ved. Sportmaster har i den kommende tid sat ekstra bemanding på deres telefoner, så de kan hjælpe kunderne med spørgsmål om alt fra størrelser, modeller og levering.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kerteminde Ugeavis

Slip corona-angsten for en aften - vind billetter til fjollet julefrokost:  - Vi har behov for at slå hjernen fra og bare grine

Annonce