Annonce
Ugeavisen Kolding

Designtalenter åbner jule-pop op i Fredericiagade: Kunder kan købe adgang i en time

Julebasaren på Designskolen Kolding plejer at have besøg af op mod 6000 gæster. I år flytter den ud af skolen og bliver i stedet mulig at besøge som en pop op-butik i Kolding Egnsteater i Fredericiagade. Arkivfoto: Martin Ravn
Kolding Egnsteater danner i år rammen om designskoles populær julebasar. Man skal løse billet og får et begrænset tidsrum til at handle i.
Annonce

OBS: Julebasaren er siden blev aflyst.

Kolding: De studerende på Designskolen Kolding rykker i år deres populære julebasar ud af skolens lokaler i Ågade og ind på Kolding Egnsteater i Fredericiagade. Her bliver årets basar omdannet til en regulær pop op-butik, som vil holde åbent i fire dage fra den 10. til 13. december.

- Foyeren i teatret passer godt til at skabe en midlertidig butik, så det tilbud har vi taget imod, forklarer Caroline Egedesø, der er designstuderende og en af kræfterne bag årets julebasar.

Her vil omkring 100 studerende udstille og sælge egne kreationer, som er alt fra keramik og illustrationer til beklædning og julepynt.

- Vi har lige så mange forskellige varer, som vi plejer, men det er et hold af 15 frivillige studerende, som passer butikken i år. Det vil sige, at man ikke kan tale med den enkelte udstiller, forklarer Caroline Egedesø.

Annonce

Tidsbegrænsning

Det vil koste et symbolsk beløb at løse adgangsbillet til pop op-butikken i en time.

- Det er begrænset, hvor mange der må være i butikken ad gangen, og vi vil gerne forebygge kø på gaden ved at lave det her billetsystem med faste tidspunkter, forklarer Caroline Egedesø.

Normalt plejer julebazaren på Designskolen Kolding at trække op mod 6000 gæster over to dage. Sådan bliver det ikke i år.

- Det er en mærkelig tid at arrangere noget i, for vi vil gerne have, at der kommer en masse, men det må ikke være for mange. Vi håber, at det hele forløber, som det skal, og vi er ret overbeviste om, at vi sagtens kan drive en corona-sikker pop op-shop.

Annonce

Et scoop

Hos Kolding Egnsteater glæder man sig over samarbejdet med de designstuderende.

- Det bliver fedt at få dem her ned til os, og de passer godt ind i vores miljø, så det er lidt af et scoop, siger Signe Højlund Koch, der er kommunikations- og marketingansvarlig for teatret.

Hun betegner basaren som en vigtig tradition, som teatret gerne vil være med til at holde liv i en svær tid.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Ugeavisen Kolding

En anbefaling

Annonce
Forsiden netop nu
Annonce