Annonce
Ugeavisen Kolding

Guide: Tre nemme træningsøvelser du kan lave hjemme i stuen

Dan Mikkelsen viser her en af de øvelser, som er nemme at lave derhjemme, hvor man træner både mave, ryg og benmuskulaturen. Foto: Mathilde Nygaard Jespersen

Kolding: Dan Mikkelsen fra Fit&Sund i Kolding kommer her med sine bud på tre øvelser, som er nemme at lave derhjemme, og som også vil være at finde blandt de instruktions- og aktivitetsvideoer, som bliver delt med deltagerne i sundhedsdysten.

- Den første øvelse er et helt almindeligt squat. Man placerer sig med benene let spredt og bøjer så benene, så man sætter sig ned, mens man samler armene foran sig. Benene skal bøjes, så de cirka er i en 90 graders vinkel.

- Den anden øvelse er i princippet det samme som en armbøjning, men i stedet for gulvet kan man bruge en væg i stuen, så alle kan være med. Man placerer hænderne let spredt på væggen, ligesom man ville gøre på gulvet, og så træder man et par skridt tilbage. Man bøjer herefter i armene, så man kommer tættere på væggen. Skal øvelsen være hårdere, kan man enten sprede hænderne mere fra hinanden eller tage gulvet i brug og tage traditionelle armbøjninger.

- Til den tredje øvelse skal man ligeledes bruge en væg i stuen og eventuelt også en måtte. Man lægger sig ned og placerer fødderne let spredt på væggen, så benene danner cirka en 90 graders vinkel mod gulvet. Herefter hæver man hoften op imod loftet. Det er vigtigt, at man ikke kommer til at overstrække, men kun løfter hoften, så den flugter med kroppens torso.

Øvelserne kan gentages i det omfang, man ønsker og flere gange, hvis man ønsker en hårdere træning.

Dan Mikkelsen viser her den anden øvelse, hvor man laver armbøjninger ved at bruge en væg i sit hjem. Det er ikke helt så hårdt, som på gulvet, og dermed kan både unge og ældre være med. Foto: Mathilde Nygaard Jespersen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Kolding

Vores fremtid i fokus

Annonce