Kolding: Læsernes ønsker var ikke til at tage fejl af, da Ugeavisen i sidste uge afsluttede kampagnen Brug din by med en stor afstemning. Her var torvelørdage, flere markedsdage og streetfood alle repræsenteret blandt de mest populære ideer til at skabe mere liv i midtbyen - og netop derfor gør vi på Ugeavisen nu vores til, at netop torvelørdagene bliver til virkelighed.
Derfor vil du de kommende måneder få en stribe historier om torvelørdagene. Dels i form af en løbende opdatering på, hvordan det går med planlægningen, dels med en stribe historier om de lokale fødevareproducenter, der deltager i torvelørdagene.
- Med Brug din by-kampagnen har Ugeavisen forsøgt at bidrage til at skabe mere liv i midtbyen og at sætte bylivet på dagsordenen. Det, synes vi selv, er lykkedes godt, men vi stopper ikke her. Derfor har vi lyttet til læsernes store ønske om at få mere markedsstemning i byen og vil nu gennem vores journalistik understøtte arbejdet med at stable faste torvelørdage på benene, fortæller lokalredaltør Laust Tuxen Hedegaard.
Med Brug din by-kampagnen har Ugeavisen forsøgt at bidrage til at skabe mere liv i midtbyen og at sætte bylivet på dagsordenen. Det synes vi selv er lykkedes godt, men vi stopper ikke her. Derfor har vi lyttet til læsernes store ønske om at få mere markedsstemning i byen og vil nu gennem vores journalistik understøtte arbejdet med at stable faste torvelørdage på benene.Laust Tuxen Hedegaard, redaktør