Annonce
Lokalavisen Assens

Ann-Mari: Jeg elsker at sidde ved kassen

Ann-Mari Nielsen holder meget af sit job ved kassen i Rema 1000 i Haarby. Privatfoto
43-årige Ann-Mari Nielsen holder af den daglige kontakt med kunderne som kassemedarbejder i Rema 1000 i Haarby.
Annonce

Haarby: 43-årige Ann-Mari Nielsen bor sammen med sin datter i Haarby. I november sidste år begyndte hun som som praktikant i Rema 1000 i Haarby.

Ofte sidder Ann-Mari Nielsen ved kassen i supermarkedet – og det er et job, hun holder meget af.

Hun er kendt for altid at have god kontakt med kunderne, når de kører deres varer gennem båndet.

- En god arbejdsdag for mig er en dag, hvor der er glade kunder i butikken. En dag med smil og grin og tid til en hyggelig samtale. En dag, hvor jeg sammen med mine søde kolleger kan være med til at give kunderne en god oplevelse, når de kommer og handler i butikken, siger Ann-Mari Nielsen.

Jobbet som kassemedarbejder kalder på mange pudsige episoder. Ann-Mari Nielsen husker en dag, hvor en kunde, som ofte handler i butikken, spørger hende, om hun har vundet i lotteriet.

- Nej da, hvorfor? spørger jeg.

- Jamen, du er simpelthen altid så glad og smilende og positiv. Og det er altid en fornøjelse at komme i Rema 1000, Haarby, når man bliver mødt af smil og godt humør, sagde kunden så.

Det gjorde stort indtryk på Ann-Mari Nielsen.

- Jeg er jo bare mig selv, og jeg elsker mit arbejde, siger hun.

3 gode råd

Ann-Mari Nielsen giver her tre gode råd til kunder ved kassen:

1. Husk at smile og hilse pænt på personen ved kassen – også selv om man har haft en lagt dag (det har medarbejderen ved kassen måske også).

2. Vær opmærksom og tag hensyn til de andre kunder som står i kø.

3. Hav tålmodighed – også når der bliver begået en fejl.

Annonce

Læg mobiltelefonen

Det skal meget til at gøre Ann-Mari Nielsen sur og irriteret i omgangen med kunderne i Rema 1000.

- Men jeg vil gerne sende en kærlig opfordring til folk om ikke at tale i telefon, når de kommer op til kassen. Kundekontakten er meget vigtig for mig, og det kan være svært at få kontakt til folk, der er optaget af deres telefon, siger Ann-Mari Nielsen.

De seneste uger har hun haft mere travlt en sædvanlig på grund af danskernes trang til at handle dagligvarer ind og som følge af de restriktioner og regler, som regeringen har pålagt forretningerne.

- Der har været flere kunder i butikken, og der har været mange spørgsmål, men jeg forsøger hele tiden at være præcis den samme som altid og give folk den samme service, som de er vant til. Jeg sørger for at tage mine forholdsregler, så jeg også kan være med til at passe på kunderne, siger Ann-Mari Nielsen.

Hun noterer med tilfredshed, at kunderne efter de nye skærpede forsamlingsregler har været gode til at holde afstand til hinanden i butikken og mindske hyggesnakken med hinanden.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lokalavisen Assens

Ændringer hos kirken

Annonce