Annonce
Lokalavisen Assens

Assens i landsdækkende kampagne for at handle lokalt

Assens Handelsstandsforening er igen gået med i kampagnen Køb Lokalt, der gennemføres i 15 danske byer. Arkivfoto: Kim Rune
Fra næste uge indleder Assens en koordineret Køb Lokalt-kampagne. Målet er at invitere borgerne tilbage i de lokale butikker for at undgå butiksdød i kølvandet på coronaen.
Annonce

Assens: Coronakrisen har sat dansk detailhandel under uhørt hårdt pres. Derfor har arrangørerne bag årets Køb Lokalt-dag med kort varsel besluttet at sætte en Køb Lokal-kampagne i gang.

Fra tirsdag den 26. maj vil Assens sammen med en lang række kommuner og byer derfor markedsføre sig selv over for byens borgere. Der vil være synlig udsmykning i butikkerne i Assens og store Køb Lokalt-bannere henover strøggaden.

Køb Lokalt-dagen skulle oprindeligt have været gennemført lørdag den 25. april, men det er nu blevet udskudt til lørdag den 5. september.

- I stedet starter vi en kommunikationskampagnen, så vi højlydt kan invitere byens borgere tilbage i de lokale butikker og få sat maksimalt gang i salget efter en meget svær periode, siger Jens Thrane-Møller, direktør for Marketsquare.

Assens var også med i kampagnen for to år siden.

Annonce

14 byer er med

Deltagende byer i Køb Lokalt-kampagnen i næste uge er fordelt over hele landet. Foruden Assens er det Give, Søborg, Bagsværd, Buddinge, Holstebro, Herlev, Tønder, Egtved, Børkop/Brejning, Hjørring, Hvidovre, Sorø og Middelfart.

Bag projektet står De Lokale Ugeaviser, BIDdanmark, reklamebureauet Marketsquare og hovedsponsoren MobilePay. Også Fynske Bank, KFI og de deltagende byer bidrager til finansieringen.

Selve konceptet er udviklet for at skabe en årligt tilbagevendende ’Sæt pris på din by - Køb Lokalt’-dag. Det blev første gang med stor succes testet i oktober 2018 i Assens, Hillerød, Holstebro og Hærvejsklyngen. Målet er at styrke danskernes bevidsthed om at handle lokalt for at fastholde levende og dynamiske byer.

- Med coronaens indgreb i danskernes indkøbsvaner har detailhandlen dog fået en endnu større udfordring end webhandel og urbanisering. Derfor har vi sadlet om og vælger nu at søsætte kampagnen straks og så vente til forventeligt september med at holde den rigtige festdag for den lokale handel, siger Claus Bunkenborg, der er administrerende direktør for MobilePay.

Hele kampagnen vil blive afviklet under hensyntagen til de velkendte råd om at holde afstand og spritte af og selvfølgelig efterleve de aktuelle myndighedskrav.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lokalavisen Assens

Ændringer hos kirken

Annonce