Annonce
Lokalavisen Assens

Kunderne om Edel: Hun er bare den bedste ...

Edel Appel ved kasse 2 i Spar i Ebberup. Her kender kunderne hende som en altid smilende og hjælpsom kassemedarbejder. Foto: Søren Plovgaard
Edel Appel møder altid kunderne med et smil i Spar i Ebberup. For nylig var hun indstillet til titlen som Danmarks sødeste kassedame.

Ebberup: Altid glad, imødekommende og hjælpsom, rolig og frisk og simply the best.

Det er bare nogle af de flotte ord, som kunderne i dagligvareforretningen Spar i Ebberup sender efter forretningens mangeårige medarbejder Edel Appel, der for nylig blev nomineret til titlen som "Danmarks sødeste kassedame" i ugebladet Hjemmet.

Edel Appel er et levende eksempel på, at det altid kan betale sig at møde kunderne med et smil og yde en førsteklasses service.

Annonce

Hun er på 11. år ansat i Spar i Ebberup - byens markante dagligvareforretning, som parret Marlene Larsen og Jan Jørgensen har drevet i snart 30 år.

Et par år inden hun blev statsminister, besøgte Mette Frederiksen Spar-forretningen i Ebberup som led i kampagnen "Vis mig dit sammenhold", og det er netop nærkontakten med kunderne, der ifølge Edel Appel gør Spar til en god butik at arbejde i.

- Man får hurtigt et personligt forhold til kunderne, og de kan godt lide, at man er på fornavn med dem, siger Edel Appel, der stammer fra Ikast.

Hun er oprindeligt uddannet i isenkræmmerbranchen i Imerco i Assens, men fik senere et job i det tidligere Superbest i Assens, hvor Edel Appel nåede at arbejde i 15 år i fortrinsvis bager- og kioskafdelingen.

Det var netop i kiosk- og bagerafdelingen, at Edel Appel i mange år ofte var det første ansigt, kunderne mødte, når de trådte ind i Spar-butikken i Ebberup. Men de senere år er Edel Appel kommet "ud på gulvet" og tager del i alle de opgaver, der skal udføres, for at kunderne kan handle i en toptunet lokal dagligvareforretning.

Og så passer hun altid kasse 2.

- Jeg kan da godt savne nogle af de faste kunder oppe i kiosken, men nu finder kunderne mig jo bare ude på gulvet eller ved kassen i stedet for, og så snakker vi sammen dér, siger Edel Appel.

God service betyder alt

Når man spørger Edel Appel om, hvad den vigtigste egenskab er, når man arbejder i Spar i Ebberup, kommer svaret prompte:

- Du skal være serviceminded. Det betyder alt.

Spar har i nu 16 år været Ebberups eneste dagligvareforretning, og i dag er forretningen et solidt anker for mange i lokalsamfundet.

Edel Appel bag disken i kiosken hos Spar i Ebberup. Foto: Søren Plovgaard

- Der er sket en kæmpeudvikling i butikken i de år, jeg har været ansat. Alene den måde, vi handler på, har ændret sig meget. Vi er jo ved at drukne i pakker i vores pakkeshop, siger Edel Appel, der af sine yngre kolleger ofte bliver kaldt for "mor Edel".

Hun har også noteret sig, at folks indkøbsvaner har ændret sig markant inden for det seneste år - og det skyldes naturligvis coronaepidemien.

Edel Appel var for nylig indstillet til titlen som Danmarks sødeste kassedame i ugebladet Hjemmet.

- Salget af luksusvarer er steget meget under coronaen, og vi har haft rygende travlt, fortæller Edel Appel.

Hun kan godt se sig selv arbejde i Spar i Ebberup, indtil hun en dag skal på pension, men foreløbig tager hun en dag ad gangen.

Heldigvis er det altid med et smil på læben.


Man får hurtigt et personligt forhold til kunderne, og de kan godt lide, at man er på fornavn med dem

Edel Appel, Spar Ebberup
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lokalavisen Assens

Tyv klatrede op ad lygtepæl i kolonihave: - Det må være ærgerligt at aflevere en Mors Dag-gave, der er stjålet ...

Annonce