Annonce
Lokalavisen Lemvig

Januar-challenge giver energi til online-undervisningen

Elever på Lemvig Gymnasium på tur. Fra venstre er det Alina Kaalund, Sara Søndergaard Kristensen og Asta Kloster. Foto: Lemvig Gymnasium
Elever og ansatte på Lemvig Gymnasium dyster om, hvilken klasse der får sig rørt mest under corona-nedlukningen

Lemvig: Eleverne på Lemvig Gymnasium er ligesom alle landets øvrige ungdomsuddannelser hjemsendte pgå grund af corona, men eleverne higer alle efter en snært af hverdag og fællesskab.

På Lemvig Gymnasium udnytter elever som ansatte de muligheder, som coronarestriktionerne skaber. Gymnasiets idrætslærere har udfordret samtlige elever og ansatte til en januar-challenge, der skal sikre, at alle får brugt kroppen og får frist luft. Udfordringen går ud på at vise, hvilken klasse der pr. elev bevæger sig længst via cykel-, gå- eller løbeture i januar?

Deltagerne tildeles 1 point pr. tilbagelagt kilometer, hvis man går eller løber, mens der skal to kilometer til på cyklen for at skaffe 1 point.

Isabel Abildtrup Gagel løber i forbindelse med Lemvig Gymnasiums idrætsprojekt i en coronatid. Foto: Lemvig Gymnasium

Og der skaffes point på livet løs, både i og udenfor skoletiden – så mange point at elever og ansatte halvvejs i projektet havde samlet 7.242 point sammen. Omregnes pointtallet i forholdet 1 point = 1 km, svarer det til, at gymnasiets elever og ansatte har forbrændt mere end 400 burgermenuer, har nået 18,11 procent rundt om jorden, eller at de har bevæget sig tur-retur til Paris mere end tre gange - og da var de endda kun halvvejs i udfordringen.

Januar-challengen er et ud af flere virtuelle tiltag på gymnasiet, der bringer elever og ansatte sammen om et fælles projekt, skaber opmærksomhed på mere bevægelse i hverdagen og får både lærere og elever væk fra skærmene og ud i den friske luft.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce