Annoncørbetalt indhold

Tre former for kemiudstyr, som enhver skole bør have

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er altid både sjovere og lettere for elever at lære, hvis udstyret er i orden. Som skole skal man derfor ikke tøve med at investere i ordentligt udstyr, som kan medvirke til at motivere eleverne.

Et af de fag, der kan kræve en del udstyr, hvis det hele ikke skal gå op i teori, er kemi. Det er nemlig et fag, der tillader, at man kan udføre en lang række forsøg.

Annonce

Skal man kunne dette, er det dog nødvendigt at have det rette udstyr til formålet. Herunder præsenteres du for tre typer kemiudstyr, som enhver skole bør have til rådighed.

1. Bægerglas

Det siger næsten sig selv, at det er nødvendigt at have et stort udvalg af bægerglas. Der er nemlig ganske få forsøg i kemi, der kan laves, uden at have bægerglas til rådighed.

De kan fås i en lang række størrelser og varianter, da de kan bruges til et hav af formål. Som skole skal man naturligvis have lidt af hvert, så man har til alle typer forsøg.

De fleste forhandler af disse glas kan sandsynligvis hjælpe med at sammensætte en pakke, der indeholder de mest gængse og brugbare af dem. Herefter kan man altid supplere op ved behov.

2. Inkubator

En inkubator, som mest af alt ligner et lille køleskab, er også en form for kemiudstyr, der bør være at finde på enhver skole. Det kan nemlig også bruges til en lang række formål.

Et sådant skab kan fås i flere størrelser, men de små af dem er bl.a. ideelle til hæmatokridt og mikrobiologiske applikationer. Er det noget, der er på skemaet, vil en inkubator derfor være uundværlig.

Hvis det skal bruges af mange elever på én gang, er det oplagt at vælge en større model. De fås nemlig i mange størrelser, og det er bestemt ikke dem alle, der er lige store.

3. Molekylebyggesæt

Når man taler om kemi, er det umuligt at komme udenom molekyler. Det er en stor og meget grundlæggende del af faget, hvorfor det selvfølgelig ikke er noget, man skal hoppe over.

Vil man som skole gerne give sine elever for at stifte bekendtskab med molekyler, kan det gøres med et molekylebyggesæt, som eleverne selv kan bygge med.

Et sådant sæt kan bruges til en lang række formål, og kan som regel deles mellem flere elever. Desuden er byggesættene sjældent særlige dyre, hvorfor de naturligvis er særligt værd at investere i.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.