Annonce
Lokalavisen Nordsjælland

Kagefryd har overraskende stor succes med takeaway: - Vi kan næsten ikke mærke nogen forskel fra før til nu

Indehaver af Kagefryd Jette Stub oplever stor succes med takeaway-salg. I baggrunden ses Katrine Knudsen, som er én af cafeens ansatte.Foto: Lars Johannessen

HELSINGØR: Jette Stub som driver den hyggelige cafe Kagefryd i den historiske bygning Stengade 58 tog en meget dyb indånding og var tæt på at græde, da Mette Frederiksen i december varslede endnu en nedlukning. Men i sidste uge, da statsministeren meldte ud, at nedlukningen og de omfattende restriktioner blev forlænget frem til den 7. februar, var reaktionen knapt så anspændt.

- Der tænkte jeg bare, vi er godt i gang, vores kunder ved, at vi er her. Vi skærper indsatsen  og gør os endnu mere synlige. Vi holder altid et morgenmøde. På morgenmødet dagen efter var der en anderledes ro end forrige gang. Jeg fortalte mine ansatte: "Det her skal vi nok klare, vi skal bare blive ved med at fortælle de søde kunder, at vi er her", siger Jette Stub.

Annonce

Næsten ingen forskel

Hun fortæller, at salget går strygende, selvom det udelukkende er kager, bagværk og kaffe ud af huset, der bliver solgt.

- Det går godt. Vi kan næsten ikke mærke nogen forskel fra før lockdown til nu. Jeg er overvældet, af den opbakning vi mærker. Men vi gør også et kæmpe arbejde for at gøre opmærksom på os selv, det har jeg nogle medarbejdere, der er rigtig dygtige til og bringer kager og brød ud til folk. Folk køber både vores kager, surdejsboller og brød, fortæller Jette Stub.

Jette Stub fortæller, at der stort set er det samme antal ansatte på arbejde - svarende til fem-seks medarbejdere hver dag.

- Før var vi seks-syv medarbejdere de fleste dage, siger Jette Stub.

Jette Stub har mange trofaste kunder, der bestiller kager og andet bagværk. Foto: Lars Johannessen
Annonce

Kommet for at blive

Hun fortæller, at den første nedlukning i foråret ramte hårdt. Men grunden til det går bedre nu er den erfaring, der er oparbejdet det seneste års tid.

- Første gang vi blev lukket, var vi ikke lige så dygtige, som vi er nu, fortæller Jette Stub.

Hun fortæller, at et af de tiltag hun vil tage med sig, når der bliver grønt lys for at åbne for cafe-gæsterne igen, er succesen med at bringe kager og brød ud til kunderne.

- Alle kan bestille "uanset om kunden handler for 10 eller 1.000 kroner - jeg siger helst ikke nej. Det er noget, vi vil fortsætte med for de mennesker, der ikke selv har mulighed for at komme og hente det, siger Jette Stub.


Vi kan næsten ikke mærke nogen forskel fra før lockdown til nu. Jeg er overvældet, af den opbakning vi mærker. Men vi gør også et kæmpe arbejde for at gøre opmærksom på os selv, det har jeg nogle medarbejdere, der er rigtig dygtige til og bringer kager og brød ud til folk.

Jette Stub, ejer af Kagefryd


Annonce

Trofaste stamkunder

Kagefryd har mange trofaste stamkunder, fortæller hun.

- Jeg har mange søde stamkunder. Blandt andre et ældre ægtepar i starten af 80'erne. De kom også fast hos mig i min gamle cafe i Stjernegade. De tør ikke bevæge sig udenfor og har bestilt kager hos mig til alle ugens syv dage siden foråret.  I starten ringede de hver uge for at bestille det samme, indtil jeg foreslog, om jeg ikke bare skulle levere kager til dem en gang om ugen, med mindre jeg hørte fra dem. Det er blevet til en fast aftale. De er så søde, fortæller Jette Stub.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lokalavisen Nordsjælland

Corona-pukkel kan være væk inden sommer: Region Hovedstaden sætter 50 millioner af til at gennemføre udskudte opgaver

Annonce