HELSINGØR: Under Corona har Kvickly et større salg af nonfood (ikke-dagligvarer) end normalt. Overskuddet af det ekstra salg i januar og februar 2021 vil Kvickly over hele Danmark bruge til lokal markedsføring af specialbutikkerne.
Torben B. Andersen, kædedirektør, KvicklyFor at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne - alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn.
- I Helsingør vil vi skabe ekstra liv i de fælles gågader og omkring Torvet – det har vi savnet her under nedlukningen. Vi vil gerne lytte til alle i handlen i Helsingør, der har ideer til hvordan vi med events og markedsføring igen får liv i bykernen, når nedlukningen er overstået, siger formand for bestyrelsen i Kvickly Helsingør Jørgen Andersen
- Vi ønsker at være en del af et levende handelsmiljø – og det kræver levende specialbutikker. Efter Corona-nedlukningen er mange hårdt pressede. Så for at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne - alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn, siger kædedirektør for Kvickly Torben B. Andersen.
Liv i handlen
Kvickly Stjernegade kender ikke det præcise tal af donationen, som afhænger af, hvor længe nedlukningen varer. Men åbnes butikkerne igen 1. marts vil der være tale om et beløb i størrelsesorden 100.000 kroner til lokal markedsføring af specialbutikker.
- Nu vil Kvickly Helsingør gå i dialog med specialbutikker, Helsingør Handel og vores kolleger i Kvickly Prøvestenen for at aftale hvordan pengene skal bruges i Helsingør. Det kan være i form af annoncering i lokalaviserne, events i city og fremstød på de sociale medier. Blot formålet er at få liv i handelen i Helsingør City igen, siger Jørgen Andersen.