Annonce
Mariager Avis

Purhus Kro tager to hæderspriser hjem

Bettina Larsen og Henrik Jensen fra Purhus Kro er vinder hele to priser i Small Danish Hotels: Bedste morgenmadsoplevelse og Bedste ankomst/modtagelse. Foto: Claus Haagensen
Purhus Kro hædres af danske gæster for deres varme velkomst og suveræne morgenmad
Annonce

Purhus: Purhus Kro kan gøre plads til to spritnye priser på kaminhylden. Danskerne har stemt den kronjyske landevejskro ind på førstepladsen som Bedste ankomst/modtagelse og som Bedste morgenmadsoplevelse i Danmark. Gæsterne hos hotelkæden Small Danish Hotels, som Purhus Kro er medlem af, roser især den varme og oprigtige velkomst, atmosfæren på den familievenlige kro og ikke mindst den fantastiske morgenmadsbuffet.

Det er ægteparret Bettina Larsen og Henrik Jensen, som driver det jyske favoritsted. Det har de gjort siden 2007, og med de to priser har kroparret nået en vigtig milepæl.

- Vi er meget ydmyge og stolte over, at gæsterne har givet os så høje point for netop vores gæstemodtagelse og morgenmad. Vi bruger stort set alle døgnets timer på kroen, og det betyder, at vi møder gæsterne morgen, middag og aften. Vi kender alle gæster ved navn, og her er en hyggelig og familiær tone, som jeg tror får gæsterne til at føle sig ekstra velkommen. Gæsternes varme anerkendelse betyder utroligt meget for teamet på kroen, som altid er oppe på servicedupperne, og det er rigtigt rart at få papir på, at vi gør det godt. Vi har mange stamgæster, og det er en stor cadeau, at folk kommer igen og igen, siger krovært Bettina Larsen.

Vi bruger stort set alle døgnets timer på kroen, og det betyder, at vi møder gæsterne morgen, middag og aften

Bettina Larsen og Henrik Jensen, værter på Purhus Kro

Annonce

Forbruger-priser

Også Jørgen Christensen, som er direktør i hotelkæden Small Danish Hotels, er godt tilfreds.

- Gæsternes anerkendelse af Purhus Kro rammer lige ned i Small Danish Hotels’ DNA. I kæden lægger vi særligt vægt på, at hotellerne sætter barren for den personlige og varme service ekstra højt og sætter en ære i at give gæsterne ”moments of happiness”. Det lever Purhus Kro til fulde op til, og det er en fornøjelse at opleve, at gæsterne påskønner det. Det kræver en stor bunke ildhu at drive hoteller og kroer - særligt uden for de større byer, og man kommer ikke sovende til en så direkte anerkendelse fra vores gæster siger han. Priserne uddeles hvert år i forbindelse med Small Danish Hotels’ generalforsamling, hvor der findes vindere i totalt syv kategorier. Men det er hverken Small Danish Hotels eller andre branchefolk, der beslutter, hvem de fornemme titler går til. Vinderne udnævnes nemlig på baggrund af gæstevurderinger fra kroer, hoteller, slotte og herregårde i landets største hotelkæde. Det betyder således, at Bedste ankomst/modtagelse og Bedste morgenmadsoplevelse er forbrugerpriser. I gæstebesvarelserne tager gæsterne blandt andet stilling til tilfredshed omkring modtagelsen på overnatningsstedet, og her klarer landevejskroen sig bedst.

Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Mariager Avis

Sommerens blå lys i Kunstboxen

Mest læste

Mariager Avis

Mariager får en ny sandstrand

Mariager Avis

Deltag i Mariager Avis’ sommerfotokonkurrence, hvor du kan vinde et gavekort til måltidskasser fra Familiemåltider.dk til en værdi af 2000 kroner

Mariager Avis

Studenterhue - og sabbatår

Annonce