Annonce
Mariager Avis

Thomas Lægaard - alias Koolbandi - sprayer graffiti i Mariager Saltcenters nye udstilling

I graffitiens verden bruger Thomas Lægaard navnet Koolbandi som sit alias. I 25 år har han dyrket den visuelle kunst og opbygget stor erfaring i at udsmykke diverse vægge med sit helt eget legende graffitti-touch, hvilket kan ses i ungdomshjørnet i Mariager Saltcenters nye udstillingsunivers på 1. sal. Foto: BrknRib Photo and Artwork
Mariager Saltcenter bruger den tvungne coronapause til at indrette et nyt udstillingsunivers.
Annonce

Mariager: Som så mange andre er Mariager Saltcenter i denne tid ramt af coronanedlukning. Det betyder dog ikke, at der er mennesketomt og mørkt i saltcentrets lokaler på havnen i Mariager.

Mariager Saltcenters direktør, Casper Hestbech, fortæller, at den ufrivillige pause udnyttes effektivt til at opbygge og indrette centrets nye udstillingsunivers på 1. sal, så det er klart lige så snart, det atter bliver muligt at åbne dørene for publikum.

- I den forbindelse har vi i uge 5 haft besøg af Thomas Lægaard, der med sine spraydåser har kastet guldstøv i den del af udstillingen, der er indrettet til ungdomshjørne, siger Casper Hestbech.

De, der har styr på melodi grand prix historien, vil nok kende Thomas Lægaard bedre som musikeren, rapperen og ordekvilibristen Kølig Kaj, der i 1997 vandt det danske melodi grandprix med nummeret ”Stemmen i mit liv”.

Annonce

Graffitiworkshop efter coronaen

Musik er ikke den eneste kunstform, Thomas Lægaard gør i. Sideløbende med musikken har han gennem de seneste 25 år dyrket den visuelle kunst og har opbygget stor erfaring i at udsmykke diverse vægge med sit helt eget legende graffiti-touch. I graffitiens verden bruger Thomas Lægaard navnet Koolbandi som sit alias.

Casper Hestbech fortæller, at samarbejdet med Koolbandi/Thomas Lægaard rækker længere end til udsmykning af udstillingens ungdomshjørne.

- Når vi igen kan samles, sluttes projektet af med en tegne-/graffitiworkshop for de lokale unge, hvor Thomas Lægaard formidler håndværket og glæden ved kunsten, siger han.

Jutlander Bank er mangeårig kulturpartner for Mariager Saltcenter, og banken er også sponsor for det igangværende indretningsprojekt på saltcentrets 1. sal.

Jutlander Bank er sponsor for indretningen af det nye udstillingsunivers på 1. sal i Mariager Saltcenter. ”Jeg er meget begejstret for ungdomshjørnet”, lød det fra Jutlander Bank afdelingsdirektør, Thomas Hald (tv.), da han i uge 5 kiggede indenfor for at se, hvordan graffitikunstneren Thomas Lægaards – alias Koolbandi - arbejde skred frem i netop den del af den nye udstilling. Foto: BrknRib Photo and Artwork
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce