Annonce
Melfar Posten

Farmen guider dig: Syv makkerøvelser, i kan lave derhjemme

Planke-klap: Stå i høj planke hoved mod hoved cirka en armslængde fra hinanden. Giv nu high fives til din makker med skiftevis den ene og den anden hånd.
Annonce

Det kan være svært at få motioneret, som man plejer, når store dele af landet er lukket ned. Anita Skeby fra Træning på Farmen guider dig her gennem syv lette makker-øvelser, du kan lave hjemme i baghaven eller på stuegulvet sammen med dit barn, din mand eller en anden, du har lige ved hånden.

Øvelserne giver træning for hele kroppen og kan eventuelt laves på tid. Husk også at få pulsen op dagligt - det kan være med en løbetur eller sprællemænd, burpees, sjip eller noget andet.

Mave og hofte-bøj: Læg jer ned hofte mod hofte men med hovedet i hver jeres ende. Hæv nu benene og "skift side" som vist på billedet, så i kommer op at sidde.
Squat-kast med bold: Stå 1-2 meter fra hinanden. Kast en bold til hinanden og lav begge en squat, når bolden kastes.
Giv bolden videre nummer 1: Stil jer med ryggen til hinanden og lad bolden passere mellem jer som vist på billedet. Over hovedet og mellem benene.
Giv bolden videre nummer 2: Lad bolden passere mellem jer som vist på billedet.
Planke med kravl: Du og din makker skiftes til at være den, der henholdsvis står i planken og den, der kravler under.
Sit ups med klap: Sæt fødder mod fødder og lav begge sit ups (en mavebøjning) og giv en high five, når i mødes på midten.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Melfar Posten

Mød The Potmaster på Clay

Melfar Posten

KulturØen hylder Nat King Cole

Melfar Posten

Julekoncert i Gelsted Kirke

Annonce