Annonce
Melfar Posten

Farmen klar med flere tips: Syv nye øvelser, du kan lave derhjemme

Hand to toe: Kom godt op i omvendt planke og rør nu venstre fod med højre hånd. og hold balancen imens. Skift og rør højre fod med venstre hånd.Denne øvelse er god for din stabilitet og for skuldre og ryg og hele din core.
Annonce

Det kan være svært at få motioneret, som man plejer, når store dele af landet er lukket ned. Anita Skeby fra Træning på Farmen guider dig her gennem syv lette til mellemsvære øvelser, du kan lave hjemme i baghaven eller på stuegulvet.

Sit-squat: Hav en stol eller en havebænk klar, og tag eventuelt noget vægt i favnen. Sæt dig nu ned og rejs dig op. Denne øvelse er god for ben, Core og balance og er specielt god for ældre eller nybegyndere, som kan have svært ved at udføre en aquat korrekt.
Skulderpres: Tag et kosteskaft og hæng eventuelt en mulepose med fyldte vandflasker i i hver ende. Du kan også have en mursten eller sand i dine muleposer. Før nu stangen op og læg den på dine forskuldre/dit kraveben og pres så stangen op over hovedet. Du må ikke læne dig bagud i øvelsen men forsøg at presse stangen lige op. Det er vigtigt at spænde godt op i din mave, inden du presser stangen op over hovedet Du skal have overhånds greb på stangen. Denne øvelse kan også laves siddende
Brystpres: Læg dig på en bænk eller på gulvet/jorden. Tag et net med fyld i/en lille kuffert/en flise fra haven. Stræk armene op lige ud for din pande og sænk nu armene langsomt ned, indtil du rammer bryst partiet så presser du op igen.
Get up med lunges: Læg dig fladt ned på ryggen og rejs dig nu op til oprejst position. Forsøg at gøre dette uden at bruge armene - eller blot med den ene arm som støtte. Så snart du er oppe, laver du en lunges på det ene ben og så ned igen på ryggen, op og så lunges på det andet ben.
Dips: Find en stol/ en bænk eller som her et dæk. Sæt dig med ryggen ind mod dækket og begge arme tæt ind til kroppen. Dine albuer skal pege bagud, og dine ben skal være bøjet. Sænk nu langsomt kroppen ned mod gulvet og hold armene samlet ind mod kroppen Når du er så langt nede du kan, så hæv dig op igen Øvelsen bliver hårdere hvis din ben er strakte, mens du hæver dig.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Melfar Posten

Mød The Potmaster på Clay

Melfar Posten

KulturØen hylder Nat King Cole

Melfar Posten

Julekoncert i Gelsted Kirke

Annonce