Annonce
Melfar Posten

Landsdækkende kampagne for at handle lokalt rammer Middelfart

Fra næste uge indleder en lang række kommuner og byer en koordineret Køb Lokalt-kampagne. Målet er at invitere borgerne tilbage i de lokale butikker for at undgå butiksdød i kølvandet på coronaen.
Annonce

Middelfart: Coronakrisen har sat dansk detailhandel under uhørt hårdt pres. Derfor har arrangørerne bag årets Køb Lokalt-dag, sammen med de deltagende byer, med kort varsel besluttet at igangsætte en Køb Lokal kampagne.

Fra tirsdag 26. maj vil en lang række kommuner og byer derfor markedsføre sig selv overfor byens borgere. Der vil være synlig udsmykning i butikkerne og store Køb Lokalt-bannere henover strøggaderne. ”Oprindeligt skulle vi have afholdt Køb Lokalt-dag i Danmark den 25. april. Det har vi nu udskudt til forventeligt 5. september. I stedet opstarter vi kommunikationskampagnen, så vi højlydt kan invitere byens borgere tilbage i de lokale butikker og få sat maximalt gang i salget efter en meget svær periode,” siger Jens Thrane-Møller, direktør for Marketsquare. 14 byer og hele butikskæden Min Købmand er med Deltagende byer i Køb Lokalt-kampagnen i næste uge er fordelt over hele landet. Det er Give, Søborg, Bagsværd, Buddinge, Holstebro, Herlev, Tønder, Egtved, Børkop/Brejning, Hjørring, Assens, Hvidovre, Sorø og Middelfart.

Desuden deltager butikskæden Min Købmand med alle sine 156 butikker, så kampagnen samlet set kommer til at dække ca. 170 byer og byområder over hele landet.

Bag projektet står De Lokale Ugeaviser, BIDdanmark, reklamebureauet Marketsquare og hovedsponsoren MobilePay. Også Fynske Bank, KFI og de deltagende byer bidrager til finansieringen.

Selve konceptet er udviklet for at skabe en årligt tilbagevendende ’Sæt pris på din by - Køb Lokalt’- dag.

Det blev første gang med stor succes testet i oktober 2018 i Assens, Hillerød, Holstebro og Hærvejsklyngen. Målet er at styrke danskernes bevidsthed om at handle lokalt for at fastholde levende og dynamiske byer.

”Med coronaens indgreb i danskernes indkøbsvaner har detailhandlen dog fået en endnu større udfordring end webhandel og urbanisering. Derfor har vi sadlet om og vælger nu at søsætte kampagnen straks og så vente til forventeligt september med at holde den rigtige festdag for den lokale handel,” siger Claus Bunkenborg, adm. direktør for MobilePay.

Køb Lokalt-kampagnen bliver nu afviklet fra den 26. maj og fortløbende henover sommeren med kulmination i ”Sæt pris på din by – Køb Lokalt”-dagen i eftersommeren.

Hele kampagnen vil blive afviklet under hensyntagen til de velkendte råd om at holde afstand og spritte af og selvfølgelig efterleve de aktuelle myndighedskrav.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce