Annonce
Melfar Posten

Vil du åbne din egen webshop? Lise har seks gode råd til dig

Lise Lautrup, ejer af webshoppen Artmosfære. Foto: Sofia Søborg Flittner-Nielsen
Der ligger mange overvejelser og valg bag åbningen af en webshop - flere end man måske tror. Lise Lautrup prøver med disse seks råd at hjælpe personer, som drømmer om at åbne deres egen webshop, på vej.
Annonce

Dét at åbne en webshop er ikke bare så lige til, som man tror, mener Lise Lautrup, ejeren af webshoppen Artmosfære.

- Det er ikke bare at smække en hjemmeside sammen. Der er meget mere, som foregår bagved - både før og efter ens webshop går live, forklarer iværksætteren.

1 Drømmer du om det - så gør det

Hvis det føles rigtigt, så grib chancen og spring ud i det, mener Lise Lautrup. Dog understreger ejeren af Artmosfære også, at man grundigt skal undersøge, hvordan tingene økonomisk eller praktisk kan hænge sammen. Er man nødt til at sælge sin bil? Hvor skal man skære ned i ens forbrug? Har man plads til at opbevare de produkter, man gerne vil forhandle? 

2 Vær tålmodig

- og bliv ved. Også når det er hårdt, råder Lise Lautrup. Det tager tid at bygge en virksomhed fra bunden. 

3 Øv dig på teknisk snilde

Som ejer af en enmandsvirksomhed skal man ofte jongelere håndtering af virksomhedens Instagram, Facebook og andre sociale medier, opbygning af shoppens udtryk og layout på virksomhedens hjemmeside og andre opgaver, som kræver teknisk snilde. Hvis man har god plads i økonomien, kan man komme udenom disse ved at hyre en webmaster eller grafisk designer, fortæller Lise Lautrup - dog understreger hun, at den mulighed ofte er dyr. 

4 Overvej, hvordan du vil skille dig ud

Ejeren af Artmosfære råder, at man finder en unik måde at skille sig ud på - og at man skal være villig til at gå den ekstra mil for at føre det ud i livet. Ifølge Lise Lautrup er markedet for online butikker, som forhandler smykker og interiør, 'sindssygt' med mange store og dygtige konkurrenter. 

5 Hav tiltro

Hun forklarer det kort og godt: - Hav tiltro til dit projekt - ellers kan du lige så godt lade være. 

6 Sidestil webshoppen med en fysisk butik

Selvom butikken er online, skal man stadig sørge for at føre produkterne frem på hjemmesiden, så de ikke bliver begravet - derudover skal man også føre status, så en kunde ikke bestiller en vare, som er udsolgt. Man skal også sørge for, at der er billeder og beskrivelse af varen, så kunden har en fornemmelse af, hvad de køber. Derudover skal man også sikre, at betaling altid fungerer. 

- Kunden skal nemt kunne navigere rundt og skøjte "let som ingenting" gennem købet, siger Lise Lautrup. 

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce